Puraisiko salikärpänen?

Puraisiko salikärpänen? Haluaisit aloittaa uuden harrastuksen, juuri kuntosalilla treenaamisen, mutta et ole ihan varma, mitä pitäisi oikein ottaa huomioon? Alla on muutama vinkki teille aloittelijoille, jotka olette löytäneet loistavan lajin 🙂

1. Haluatko kasvattaa voimaa, lihasmassaa vai kestävyyttä? 
2. Montako kertaa viikossa ehdit käymään salilla? 
3. Harrastatko muutakin?
Edellä mainitut vaikuttavat siihen, millainen treeniohjelmasi tulee olemaan.
4. Etsi ainakin alkutaipaleelle sinulle sopiva ammattitaitoinen personal trainer, joka laatii treeniohjelmasi kuntoon juuri sinun tavoitteitasi kuunnellen ja opettaa alusta asti oikeat tekniikat
5. Juuri niin, opettele tekniikat huolella. Väärin opittuja tekniikoita on vaikea korjata myöhemmin!

6. Liikkeitä tehdessä ei ole kiire! Eli tee liikkeet mieluummin rauhallisesti kuin kovalla tahdilla huitoen, jolloin tekniikkakin alkaa kärsiä eikä liike ota enää välttämättä oikeaan paikkaan
7. Älä pelkää painoja! Valitse sellaiset painot, että jaksat tehdä sarjat puhtaasti, mutta kuitenkin niin, että viimeiset pari toistoa tuntuvat raskailta!

8. Ei ne lihakset päivässä kasva. Eli muista pitkäjänteinen ja säännöllinen työ sekä terveellinen ja monipuolinen ruokavalio
9. Älä treenaa samaa lihasta peräkkäisinä päivinä, jotta mahdollistat kunnon palautumisen ja kehittymisen 
10. Kun motivaatio on kiven alla, vaihda vaikka treeniohjelmaa ja mieti, miksi alunperin aloitit?! Lisää motivaatiovinkkejä täältä 😉
11. Muista vähintään 1 lepopäivä viikossa 
12. Nauti! Treenin jälkeinen fiilis on ihan paras! Siihen jää koukkuun 🙂 
Toivottavasti yllä olevista oli hyötyä!
Me matkataan tänään Keski-Suomeen, jossa ihanat ystävämme sanovat huomenna ”tahdon”! En välttämättä ehdi tänne rustailla stooria, mutta Instagramia yritän päivitellä eli mut löytää sieltä @jennaeaarnio nimellä 🙂

Ihanaa perjantaita ja viikonloppua,

<3 Jenna
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta