Q&A Part 1.

Vihdoinkin voin aloittaa näin: Aurinkoista päivää teille ihanat! Aurinko uskaltautui näyttäytymään ainakin tänne etelään tänään, nyt jo tosin pimeää, ja fiilis on sen mukainen 🙂 Aamulla piipahdin myös terveyskeskuksessa poistattamassa tikit. Heti tuli parempi tunne olkapäähän ja nyt voi taas käyttää huoletta mitä tahansa vaatteita! Tikkien poisto ei muuten tuntunut oikein miltään, jos joku sitä miettii.. ja se oli niin nopeasti ohi, että ei ehtinyt huomatakaan 🙂
Mutta sitten itse tämän päivän asiaan. Elikkäs viime viikolla päättyi plyoboxin arvonta, johon pyysin teiltä mitä vain mieltä askarruttavia kysymyksiä. Niitä tuli melkoisen paljon ja yritän nyt parhaani mukaan vastata niihin 🙂 
1. Teetkö itse paljon käsitöitä? 🙂

Teen 🙂 Aloitin käsitöiden tekemisen varmaan 3-4 vuotiaana. Oon tehnyt vaikka ja mitä sukista takkiin ym. Viimeisimpänä varmaankin matto, jonka virkkasin työhuoneen lattialle. Käsitöiden tekeminen on eräs tapani rentoutua 🙂
2.  Onko sulla hyviä vinkkejä makeanhimon poistamiseen 😀 ? Itse käyn säännöllisesti salilla ja lenkillä, mutta joko olen kokonaa ilman makeaa tai syön sitä päivittäin. Pisin aika ilman makeaa on 6 viikkoa.

Mulla oli paha sokerikoukku kouluaikana ja vähän sen jälkeenkin. Noin vuosi sitten päätin, että nyt saa riittää. Ehkä parhaat keinot, jotka mulla on toimineet, ovat se, että syöt päivän aikana 3-4 tunnin välein. Aamiaisen, lounaan, välipalan tai kaksi, päivällisen sekä iltapalan. Terveellistä ruokaa ja riittävästi. Kun ei ehdi tulla nälkä ja insuliinitasot pysyy tasaisena koko ajan, ei tee edes mieli makeaa. Mutta en myöskään kiellä itseltäni mitään. Eli suon sen yhden herkkupäivän viikkoon 🙂 Hankalinta on päästä sokerikoukusta eroon, mutta pari viikkoa ilman karkkia, maustettuja jugurtteja, valkoista vehnää pitäisi tehota. Varmasti hankalaa aluksi, mutta suosittelen! Yksi hyvä vinkki on myös olla ostamatta makeaa kotiin ollenkaan 😉
3. Ajattelitko laittaa Gymstick -jumppaohjeetkin blogiin arvonnan jälkeen? 

Tarkoitatko sitä Gymstick-jumppakeppiä, jossa on kuminauhat päissä? Gymstickillä kun on vaikka mitä tuotteita 🙂 Tuota jumppakeppiä mulla ei ole, mutta vanhemmiltani sellainen löytyy eli voin tulevaisuudessa tehdä treeniohjelman myös tälle, jos sitä hait takaa! Ensin kuitenkin olkapää kuntoon 🙂

4. Millainen on sun aiempi liikuntatausta?

Oon aina liikkunut enempi tai vähempi. Junnuna pelasin pesäpalloa, koiran kanssa aloitin agilityn harrastamisen 14-vuotiaana, jolloin aloitin myös lenkkeilemään ja juoksemaan enemmän. En ole muuta kuin agilityä harrastanut kilpailumielessä. Noin 11-vuotiaana aloin käydä ratsastamassa kerran viikossa, mutta 14-vuotiaana muutettuamme ”maalle”, aloin ratsastamaan naapurin hevosta parhaimmillaan 7 kertaa viikossa.  Ratsastus jäi, kun muutin opiskelujen takia muualle.  19-vuotiaana aloin kiinnostua myös enemmän kuntosalilla treenaamisesta, mutta vasta noin vuosi sitten treenaaminen salilla muuttui enemmän ”tosissaan” tekemiseksi. 

5.  Sulla on monesti hyvänäkösiä jumppavaatteita, suositko jotain tiettyä merkkiä? 🙂

Nike on taitaa olla melko vahvoilla mun treenivaatekaapissa 🙂 Myös Adidas, Gazoz, Under Armour, Better Bodies, Tritanium.. Lähinnä sellaiset vaatteet, jotka on sekä kivan näköisiä että mukavan tuntuisia ja hyvin hengittäviä.

6.  Mistä ostat urheiluvaatteesi ? 🙂 / Onko jotain hyviä vinkkejä mistä kannattaa vaatteita hankkia, tiettyjä nettikauppoja tms?

Jos lähden kauppaan ostamaan treenivaatteita, suuntaan Stadiumiin. Sieltä löydän parhaiten etsimäni. Netissä Tritanium, Sportamore (usein edullisimmat tuotteet) sekä Gazoz.

7. Mä oon kiinostunu urheilutarvikkeistasi ja niiden kanssa treenaamisesta. Laita lisää vinkkei mihin tarvitaan esim. kahvakuulaa 🙂

Kahvakuula on mun mielestä yks perus kotitreenivälineistä, koska ensinnäkin se mahtuu pieneen tilaan ja sen kanssa voit treenata koko kropan tehokkaasti ja nopeasti läpi. Muistan, kun ensimmäistä kertaa tein kahvakuulan kanssa 40 min treenin.. En kävellyt kunnolla 5 päivään 😉 Tehokasta siis!
Teen lisää treeniohjelmia kahvakuulan, TRX:n ym. kanssa, kun olkapää antaa myöten! Blogin yläpalkista löytyy Treeniohjelmia-sivu, johon oon kasannut kaikki blogissa esiintyneet ohjelmat. 

8. Miten pidät motivaatiota yllä vai onko sen kanssa ollenkaan ongelmia?

Kirjoitin tästä viime viikolla erillisen postauksen, jos et ole vielä vilkaissut, niin se löytyy täältä 🙂

9. Mikä on sun lemppari terveellisempi herkku?

Rahka hunajalla ja kaakaonibseillä on ollut syyskuun Lefkaksen matkasta yks mun lemppari terveellisistä ”herkuista”. Raakasuklaa ja raakakakut on myös (useimmiten 😉 ) tosi hyviä!

10. Mitkä ovat mielestäsi tärkeimpiä liikkeitä kuntosalilla, niin että parhaiten saisi tuloksia? Mitkä ovat omia lempiliikkeitäsi tai mitä kehon osaa treenaat mieluiten? 🙂 

Tärkeimpiä liikkeitä ovat varmasti perinteiset kyykky, maastaveto sekä penkkipunnerrus sekä lisäksi kulmasoutu, leuanveto ja pystypunnerrus. Nämä kuormittavat monia lihaksia samanaikaisesti, jolloin saat kropan treenattua kokonaisvaltaisemmin. Voimaa ja lihasten kokoa saa kasvatettua juuri isoja lihaksia rasittamalla.
Mun lempiliikkeitä salilla on varmaankin ylätalja, pull-down, reisiojennus sekä hauiskääntö taljassa. Treenaan mieluiten jalkoja (vaikka en esim. prässistä tai kyykystä niin tykkääkään 😉 ) sekä selkää. Selkään olisi tarkoitus saada lisää V-mallia, kunhan vaan pääsen takaisin treenien pariin!


Taidan jättää kysymykset ja vastaukset nyt tällä erää tähän 🙂 Lupaan vastata muihin mahdollisimman pian! 
Muistathan käydä osallistumassa leuanvetotangon arvontaan täällä! Huominen vielä aikaa! Muutama postausideakin on jo tullut, kiitos niistä 🙂 Lisää otan vielä mieluusti vastaan! 
P.S. Unohdin aiemmin mainita, mutta Aarnioilla-blogissakin on uutta postausta! Käy kurkkaan 10 faktaa meistä tästä 🙂 
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta