Reisille meni!

Eilen oli viikon toisen salitreenin vuoro. Oon jakanut jalat kolmeen osaan, kolmelle eri päivälle: etureidet, takareidet + pohkeet, pakara. Näiden lisäksi vatsapalat saavat oman treeninsä vähintään kahdesti viikossa. Halu treenaamaan yläkroppaa alkaa kahden kuukauden tauon jälkeen olla melkoisen suuri, mutta ei auta kuin odottaa, että tuo olkapää tuosta kuntoutuu ensin kunnolla. Ei tuu sit ainakaan mitään takapakkia ja onhan tässä koko loppu elämä aikaa treenata sitä yläkroppaakin 😉

Välillä tuntuu suhteellisen haastavalta löytää riittävästi sellaisia liikkeitä alakropalle, joissa ei oo mukana tankoa tai käsipainoja. Onneksi kuitenkin nykyaikana on Internet ja Instagram, niin ja ne ikuiset klassikot eli kirjat, joista löytyy jos jonkinlaisia eri versioita liikkeille.

Etureisitreeni

Lämmittely pyörällä 5 min (50 W) + 2 min (75 W) + 1 min (30 W)

1. Kapea prässi 20 (40 kg) / 10 (80 kg) / 10 (100 kg) / 6 (110 kg)

2. Reiden ojennus istuen 10 (35 kg) / 7 (40 kg) / 7 (45 kg) / 4 (50 kg)

3. Askelkyykky korokkeelle (pitkä askel) 10 / 10 / 10 per jalka

Askelkyykky korokkeelle

4. Boxihyppy korotetulle steppilaudalle 10 / 10

En ole moneen kuukauteen kokeillut kapeaa prässiä, mutta siinä pystyy lataamaan aika huolellakin painoja kelkkaan eikä silti tunnu kovin pahalta. Ens kerralla sit enemmän 😉 Muistaa vain pitää jalat kiinni toisissaan ja laskea jalat alle 90 asteen, ponnistaessa ylös paino kantapäillä.

Askelkyykky korokkeelle oli ihan uus liike mulle, mutta kyllä tuntui! Muista, että ala-asennosta (taka jalan polvi lähellä lattiaa) ponnistetaan ylös yhdellä voimakkaalla ponnistuksella. Jos mahdollista, voit ottaa käsipainot tai tangon lisäpainoksi. Loppuun vielä viimeisetkin voimat pois boksihypyillä!

On se salitreenaaminen vaan kivaa! Tosin tässä vaiheessa ei tainnut enää pystyä seisomaan 😉
Reiskat treenin jälkeen!

Jos sulla on hyviä liikevinkkejä etureisille ilman tankoa tai käsipainoja, niin otan niitä todella mielelläni vastaan! 🙂

Ai niin, tää oli blogin 300. postaus! Kyllä sitä on tullut jo pari kertaa näköjään kirjoiteltua.. 🙂

Jos haluat seurata mun höpötyksiä ja treenejä enemmänkin:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta