Rentouttava miniloma Saimaalla

Viime viikon perjantaina pakkasimme tavarat ja koirat autoon ja otimme suunnaksi Holiday Club Saimaan*. Tiedossa oli miniloma meidän pienen perheen kesken ilman mitään suurempia suunnitelmia. Tämä miniloma tuli kyllä ihan oikeaan aikaan, sillä viime aikoina jopa nukkumisesta on pitänyt tinkiä kiireen vuoksi. Onneksi suurimmat kiireet ovat nyt ohi ja saimme viettää ihanan kiireettömän viikonlopun hienossa ympäristössä.

Saavuimme perille noin puoli yhdeksän aikaan. Haimme avaimet hotellista ja ajoimme lyhyen matkan Anttilankaaren loma-asuntoihin. Majoituimme ihanassa 68 m2 modernissa loma-asunnossa, jossa oli kaksi makuuhuonetta (tosin yhtä vain käytettiin :D), sauna, täysin varusteltu keittiö, olohuone/ruokailutila sekä ihana lasitettu terassi! Mitä muuta voi enään toivoa ”mökiltä”?

DSC_2493 DSC_2495 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oli suuri helpotus, kun kuulin, että myös koirat ovat tervetulleita mukaan. Ja kyllä hekin viihtyivät ihan selvästi! Saivat ihmetellä ohi kulkevia ihmisiä parvekkeelta ja terassilta ja nauttia pitkistä lenkeistä.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Päätimme viettää kuukausi etukäteen hääpäiväämme, joten shampanja, vaahtokarkit & mansikat lähtivät kotoa mukaan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Illalla kävimme vielä ihastelemassa auringonlaskua rannassa ja ihmettelemässä alueelta löytyviä rakennuksia ja urheilumahdollisuuksia. Ferikin löysi kaverin 😉

IMG-20150602-WA0011 IMG-20150602-WA0012

Lauantaiaamu valkeni ihanan aurinkoisena. Olin laittanut kellonkin soimaan, mutta unta ei riittänyt juuri kahdeksaa pidemmälle. Aamutoimien ja koirien lenkin jälkeen suuntasimme polkupyörillä hotellille aamiaiselle ja vedin ehkä pienet överit tuosta aamupalasta! heh! Mikä siinä onkin, että hotelliaamiset ovat aina lähes paras osa koko lomaa? 🙂

IMG-20150602-WA0016 IMG-20150602-WA0017 IMG-20150602-WA0018

Mahat täynnä kävimme tekemässä pienen pyörälenkin alueella ja suuntasimme sen jälkeen mökille vaihtamaan salivaatteet päälle.
IMG-20150602-WA0019

Kuntosali sijaitsi Castle-hotellin alakerrassa, jonne kaikilla hotellin asiakkailla oli vapaapääsy. Odotin sellaista ”tavallista” hotellin kuntosalia, siis lähinnä kuntonurkkaa, mutta käsitykseni kumoutui aivan täysin! Sali oli varmaan isompi kuin meidän kotisali. Sieltä löytyi kyllä ihan kaikki tarpeellinen (kyykkyräkkiä tosin ei tainnut olla) lihaskuntoharjoittelua varten sekä tankotanssitangot ja jumppa- / joogasali. Saatiin tehdä treenimme ihan kahdestaan, joka sekin oli mukavaa vaihtelua!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tunnin treenin jälkeen oli kylpylän vuoro. Kylpylässä teemana oli huvipuisto sekä sirkusmaailma, joka toi mukavaa vaihtelua perinteisiin kylpylöihin. Rentouduttiin porealtaassa, uitiin vastavirtaan ja pidettiin hauskaa liukumäissä! Mikäs sen parempi tapa palautua salitreenistä!

kuva täältä: www.holidayclubresorts.com

Lauantaina säät todella suosivat, lämmintä oli varmaankin 22 C eli erittäin kesäisissä fiiliksissä mentiin. Kylpylän jälkeen tultiin takaisin asunnolle ja laitettiin grilli kuumaksi. Tomaatteja, maissia sekä makkaraa, ihan käypä lomalounas!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Illalla kävimme syömässä Le Biff -ravintolassa. Söin alkuruuaksi kurpitsakeittoa ja pääruokana oli kuhaa. Nam! Niin, tulihan se jälkkärikin nautittua, mutta puoliksi 😉 Eli tuulihattuja ja karpaloita.

IMG-20150602-WA0003

IMG-20150602-WA0007

Illan hämärtyessä poljimme takaisin asunnolle matkalla kuvaten alueen vanhempia rakennuksia.

DSC_2500 DSC_2521 DSC_2534

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sunnuntaina ei muuta ehditykään kuin käydä nauttimassa aamiaisesta ja suunnata auto takaisin kohti kotia! Miniloma oli kyllä kaiken kaikkiaan erittäin onnistunut ja jo lauantaina päivällä tuntui siltä, että oltaisiin oltu lomalla ainakin viikko. Juuri tämä on se fiilis, jonka haluan, kun pääsen hetkeksi pois kotoa arjen keskeltä 🙂