Selkätreeni kotona

Lupailin teille jo viime viikolla, että teen jonkinlaisen kotitreenin selälle, mutta jostain syystä en saanut sitä raapusteltua tänne kuin vasta nyt. Tätä postausta on toivonut eräs ihana lukijani, toivottavasti näistä vinkeistä on apua! Ja muitakin liikkeitä saa kysellä 😉

Ensin kuitenkin vähän muita kuulumisia 🙂 Viikonloppu meni vähän synttäreitäni juhlistaessa, mutta ehdin kuitenkin lauantaiaamusta istumaan 9:00-11:25 välisen ajan kampaajalla. Kiitos taas ihanalle Sadulle Kauneushuone Joysista, kun laitoit mun tukan niin nätiksi! Ja sain vielä ihanat kiharatkin tukkaan, joten kerrankin oli vähän tälläytyneempi lookki 🙂 Kampaajan jälkeen oli tarkoitus käydä salilla, mutta en jotenkin vaan kehdannut mennä kiharat päässä sinne bodariäijien keskelle.. Mutta, tein kotona kahvakuulalla, kehon omalla painolla ja TRX-naruilla sellaisen ojenta-rinta -treenin, että ei oo taas hetkeen nähty. Ojentajat vieläki hellinä! Tästä treenistä sain pari kuvaakin, joten ehkä sellainen ”ojentaja-rinta -kotitreeni” -postaus on tulossa jossain vaiheessa.. 
uus tukka, uudet kujeet? 🙂
Eilen iltapäivällä kävin toisen ihanan Sadun kanssa vapaa-harkkaamassa agilityä. Koirilla ja ohjaajilla oli hauskaa ja vihdoin alkaa tuo treenaaminen tuottaa tulosta! Ehkä me sinne kisoihinkin uskalletaan taas tässä piakkoin .. Ennen agilityä kävin salilla tekemässä selän ja haban. Olkapäät jäi treenamatta, tai no, tuli niitä treenattua vähän muiden sivussa lauantaina. Tein muuten käsilläseisontaakin! Mr. A. sai ottaa koppia jaloista, mutta hyvin meni 🙂
Tänään ehdin käydä treenamassa jalat uuden ohjelman mukaan. Huhhei! Kyllä on ihanaa, kun ei vaan yksinkertaisesti treenin lopussa enää jaksa. Eikä kyllä keskelläkään treeniä. On taas tehokasta settiä!
Mutta itse selkätreeniin: 
Alkuun lämmittele vaikkapa hyppynarulla hyppimällä  5-10 min tai tee esim. kulmasoutua pikkupainoilla. Tärkeintä, että saa selän lihakset lämpimäksi.
1. Leuanveto 3 x max

2. Pull-up 3 x max

kuvan koira ei varsinaisesti liity treeniin!
3. Vastakkaisen käden ja jalan ojennus (+ halutessasi ala-asennossa kosketus kyynerpäällä polveen) 
3 x 10-15 / puoli

4. Jalkojen nosto päin makuulla 3 x 10-15

5. Käsien sekä jalkojen nosto yhtäaikaa päin makuulla 3 x 10-15

Jos treeni tuntuu kevyeltä, lisäksi vaikkapa kulmasoutu kahvakuulalla 3 x 10-12
Loppuun vielä kuva päälläseisonnasta 🙂 Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! Tosi hyvä keskivartaloliike sekä kehonhallinnan kehittäjä. Kiitos taas Monnalle tästä vinkistä! 

Tästä on hyvä aloittaa uus viikko! Tää viikko tuokin mukanaan taas vaikka mitä kivaa 🙂
Tsemppiä!
<3 Jenna
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta