Sellainen ihan tavallinen jalkatreeni

Tänä aamuna herättiin 7:20, kyllä!, jo ennen puolta kahdeksaa jostain aivan käsittämättömästä syystä. Miksi juuri viikonloppuisin sitä herääkin ilman kellon soittoa melkein kukonlaulun aikaan ja viikolla saa torkuttaa vaikka kuinka ja kauan? Asian positiivisia puolia jos katsotaan, niin aikaisen heräämisen takia oltiin koirien kanssa pihalla jo yhdeksän aikaan ja päästiin lähtemään salille yhdentoista paikkeilla. Väliin mahtui ”perus” aamujuttuja, pitkä aamiainen sekä siivoilua ja alakerran makkarin sisustuksen suunnittelua.

Anssi päätti aamulla, että lähtee mukaan kuntosalille. Leikkauksesta taitaa olla jo kuukausi ja kroppa alkaa vihoitella kuulemma melko paljon liikkumattomuuden takia. Antaa kuitenkin miehen itsensä kertoa enemmän treeneihin paluusta ja miten ”nollista” lähdetään taas ylöspäin!

**

Sitten itse treeniaiheeseen. Olen treenannut nyt kaksijakoisella ohjelmalla jonkin aikaa. Treenit jakautuu siis siten, että teen joka toisella kerralla yläkropan, joka toisella alakropan. Vatsalihastreeni vaihtelee fiiliksen mukaan. Tällä ohjelmalla pyrin treenaamaan sen 3 kertaa viikkoon, jolloin aina toinen osa kropasta saa tuplatreenit / viikko. Tämä toimii todella hyvin ja kun vielä vaihtelee painotusta sekä liikkeitä jokaisessa treenissä, ei varmasti kroppa ehdi kyllästyä 🙂

Ihan tavallinen jalkatreeni

Lämmittelyksi 7 min crosstrainerilla + aktivoivia liikkeitä reisille & pakaralle + pikaiset venytykset.

Jokaista liikettä tein 4-5 sarjaa, tauot liikkeiden välillä 30 s – 1 min. Reiden ojennuksen sekä koukistuksen tein pudotussarjoilla.

1. Takakyykky

2. Reiden ojennus laitteessa

3. Reiden koukistus laitteessa

4. Lantionnosto kumpparin kanssa

5. Pohkeet istuen laitteessa

Tästä ei tullut otettua kuvaa, mutta liike kuin liike pohkeille käy vallan hyvin!

Sellainen treeni tänään! Hyvät tärinät sai aikaiseksi, joten lähipäivinä varmasti taas huomaa, että jotain tuli tehtyä 😉

Mukavaa sunnutai-iltaa!

-J

***

Tsekkaa myös edellinen postaus: Keväinen viher-hedelmäsmoothie

jennaa

2 vastausta artikkeliin “Sellainen ihan tavallinen jalkatreeni”

  1. Moi! Kuvat ilmeisesti otettu Tarmolaan viime vuonna avatulla salilla? Onko millainen, millaista porukkaa käy, onko ruuhkainen?

    • Moikka! Juu PTV Gymillä Tarmolassa on kuvat otettu 🙂 Mun mielestä se on todella hyvä sali. Olen testaillut muutamaa salia Porvoossa ja tämä on kyllä ihan parhaita. Varmasti jokaiselle tarvittavat laitteet & vapaapainoalueet löytyy sekä paljon muutakin. Ruuhkaa ei ole kyllä ollut, tai sanotaan, että aina on mahtunut hyvin treenaamaan! Kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta