Takapakkia(ko)

Eilen oli taas super hyvät agilitytreenit Ferin kanssa ja mukava kyllä jälleen huomata kuinka tuo pikkumies oppii 🙂 Tehtiin hyppyrataa, eli rataa ilman kontaktiesteitä, ja haastetta riitti! Kuitenkin haasteista selvittiin ja ongelmakohdatkin tehtiin hyvin lopulta. Lopuksi otettiin vielä keppitreeniä ja Feri alkaa hakea jo rytmitystä keppien suorittamiseen. Vielä, kun treenataan kunnolla lähetyksiä eri kulmista ja keskittymistä, niin eiköhän me ensi keväänä/kesän alussa päästä starttaan kisoissa!

Viime sunnuntain kotimatkalta

Agitreenien jälkeen lähdettiin mieheni kanssa käymään salilla. Tarkoituksena tehdä takareidet ja pohkeet. Kaikki sujui ongelmitta prässissä ja jaksoin nostaa painojakin! Leveä jalka-asento ja paino kantapäillä ylöstyönnössä (onko toi ees sana?!?) on kyllä raskas liike (tai sitten mun takareidet on heikot 😛 ), mutta oli miten oli, kehitystä tapahtuu ja tekniikka tarkentuu, kun vaan liikkeitä tekee! Myös reisikoukistus maaten sujui hyvin. Tiukkaa sarjaa ja viimeisetkin mehut pois reisistä. 

 Miten mun jalat näyttää ihan tikuilta tästä kuvakulmasta? 😀

Edellisten liikkeiden jälkeen aloin tehdä boxi-kyykkyä ja tässä boxilta noustessa tanko pääsi jotenkin vähän vääntymään ja lipsahti sitten otteesta vääntäen samalla olkapään sijoiltaan.. Ihan vaan pikkusen vi****i!!!! Mieheni onneksi osaa laittaa tuon olkapään paikoilleen ja sijoiltaan meno jäi lyhyeksi! Tänään kävin lekurilla ja liikeradat ym. ovat normaalit eli ei muuta kun kuntoutusta ja kipulääkkeitä, kunnes kivut häviävät ja olkapää alkaa toimia normaalisti. Huomiseksi sain vielä ortopedille lähetteen, että katsotaan, jos hän huomaa jotain muuta kuin tuo lääkäri, mutta tuskimpa..

Näillä mennään!

Saliohjelmaa täytyy päivitellä siten, että oikean käden treenaus ja yläselän liikkeet jäävät nyt hetkeksi aikaa vähemmälle. Tai ainakin taljat ja oikea käsi jäävät nyt hetkeksi sivuun. Tietysti siis sitä olkapäätä pitää alkaa treenata kuminauhalla ja pikku painoilla, kun vaan pystyy, että saadaan kunnon isot pyöreät olat niin, että tuo sijoiltaan meno ei toistuisi enää 🙂 Ja vaihdan kyykkämisen tanko niskan takana vaikka hack-kyykkyyn! Onneks niitä vaihtoehtoja löytyy !

Eli en siis masennu tai lopeta salilla käymistä vaan koitan löytää keinot treenata mahdollisimman monipuolisesti ja hoitaa taas olkapään entistä parempaan kuntoon 🙂 

Tsemppiä treeneihin ja muistakaa myös ruokavalion tärkeys!

Perus kauppakärry 🙂
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta