Takareisille uusi liike

Viikonloppu takana, uusi viikko edessä! Tää viikko tuli lopulta nopeammin kuin olin aluksi kuvitellut. Kahden kuukauden sairasloma on huomenna ohi ja palaan töihin. Silloin kaks kuukautta sitten aika tuntui kulkevan tosi hitaasti, olkapää ei tuntunut osoittavan mitään paranemisen merkkejä ja välillä oli tosi tuohtunut fiilis. Kuitenkin olkapää on parantunut hyvin, ei se vielä täysin normaalisti liiku, mutta toivotaan, että viikon kahden päästä jo olisi sekin etappi saavutettu. Joka tapauksessa on kiva, että päivät palautuu normaaleiksi ja etenkin se tavallinen arkirytmi tulee takaisin! Vaikka välillä on mukava viikollakin ottaa aamuja rennommin 😉

Sitten itse asiaan. Kolme salitreeniä viime viikolle tuli tehtyä! Niin, olihan joukossa yksi intervallilenkki ja sitä vatsalihasten treenaamistakin. Sekä rullailua ja yin-joogaa… Hassua kyllä, mutta oon alkanut nauttimaan jalkojen monipuolisesta treenaamisesta vaikka alkuun vähän hirvitti, että miten sitä pystyy/jaksaa vetämään kolmet jalkatreenit viikkoon. Nykyinen treenijako kuitenkin antaa tälle hyvät edellytykset ja muutaman viikon treenaamisen jälkeen alkaa lihakset palautua taas normaalisti eli noin kolmessa päivässä.

Lauantaina tein treenin ainoastaan takareisille ja pohkeille:

Takareisi- & pohjetreeni

Alkuun lämmittely jo tutuksi tulleella kaavalla eli pyörällä 5 min (50 W vastuksella) + 2 min (75 W) + 1 min (30 W)

1. Vaakaprässi 15 (40 kg) / 8 (80 kg) / 8 (80 kg) / 5 (90 kg) / 4 (90 kg)

2. Reisikoukistus, päinmakuulla 10 (10 kg) /10 (10 kg) / 10 (10 kg) per jalka

Reisikoukistus alataljassa, vielä hymyilyttää 😉

3. Reiden koukistus istuen 10 (40 kg) / 6 (45 kg) / 6 (45 kg)
4. Pohkeet seisten ”laitteessa” + omalla painolla korokkeella varpaillenousu > supersarjana 
12 (80 kg) + 12 / 12 (80 kg) + 12 / 9 (80 kg) + 15
Vaakaprässissä saa tuntuman hyvin takareisille, kun muistaa pitää painon kantapäillä kelkkaa eteenpäin työntäessä. Reiden koukistus alataljassa oli mulle ihan uusi liike (jotkut teistä saattoivat bongata pienen videon jo lauantaina mun instagram-tililtä tästä liikkeestä). Bongasin liikkeen jostakin ja oli pakko päästä kokeilemaan! Huomasin, että lantio nousee melko helposti hieman lattiasta ylös, mutta kun liikkeen suorittaa tutulla tavalla: rivakasti jalan koukistus ja  h i t a a s t i alas, ei voi välttyä kunnon poltteelta! Kantapäätä vedetään siis pakaraan päin, mulla nilkat liikkuu mihin sattuu, kuten kuvista näkyy, mutta suunta sinne päin kuitenkin 😀

 Onko nää mun kuntosalitreeni-jutut olleet hyödyllisiä, mieluisia vai kenties ihan turhia?! Haluan kirjoittaa sellaisia juttuja, joita te lukijat tykkäätte lukea, siksi kyselen 🙂

Ihanaa viikon alkua! Tsemppiä treeneihin,


Jos haluat seurata mun höpinöitä ja treenejä enemmänkin:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista
jenna

2 vastausta artikkeliin “Takareisille uusi liike”

  1. Tota takareisiliikettä on ehkä pakko kokeilla mahdollisimman pian! 😀 kaikki taljaliikkeet niin jaloille, ku muulleki kropalle on mun lemppareita 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta