Tällä treenillä kädet ja olkapäät tikkiin

Pari viikkoa loman jälkeen otin treenien suhteen vähän iisimmin, annoin kropan tottua taas treenaamiseen. Viimeisimpien treenien aikana tämä pehmeäjakso on ollut historiaa ja vihdoin on treenit kulkeneet suhteellisen kovaa. Varmaan perun puheeni iltapäivän PT-treenien jälkeen ja huomaan, että mamoiltuhan tässä on tullut oikein urakalla 😉

Oli miten oli, niin ainakin keskiviikon käsitreeni laittoi ensimmäisistä sarjoista lähtien kädet tärisemään ja tänään on syöminenkin ollut hitusen haasteellista. Kokeilin pitkästä aikaa kahden liikkeen supersarjoja (eli tehdään molemmat liikepatterin liikkeet putkeen ja vasta sen jälkeen tauko) sekä pyrin pitämään tauot suhteellisen lyhyinä noin 1 minuutin mittaisina. Sarjoja tuli yhteensä 3 / supersarja, toistoja n. 8-12 per sarja.

Treeni näytti tältä:
Ojentaja-, hauis- & olkapäätreeni
Lämmittelyksi esim. soutua
1. Pystypunnerrus + hauiskääntö seisten vuorokäsin käsipainoilla
IMG-20151021-WA0007 copyIMG-20151021-WA0015 copyIMG-20151021-WA0005 copy2. Vasarakääntö käsipainoilla vuorokäsin + dippi
Jos dippi on liian kevyt oman kehon painolla, laita levypaino reisien päälle tai nosta jalat toisen penkin päälle.
IMG-20151021-WA0000 copy IMG-20151021-WA0009 copy
3. Vipunostot eteen ja sivulle vuorotellen + ojentaja tangolla
IMG-20151021-WA0011 copy IMG-20151021-WA0014 copyIMG-20151021-WA0012 copyIMG-20151021-WA0004 copySellainen setti. Suosittelen kokeilemaan esimerkiksi juuri tätä supersarja-erikoistekniikkaa, jos treeniin haluaa vaihtelevuutta!
Käytätkö treeneissäsi erikoistekniikoita, jos niin mitä? 🙂
Aktiivista viikonlopun alkua,
<3:llä Jenna

jenna

6 vastausta artikkeliin “Tällä treenillä kädet ja olkapäät tikkiin”

  1. Mä oon tehnyt tän tyyppisellä ohjelmalla (vähän eri liikkeillä vain) jo jonkun aikaa ja voin kyllä itekin todeta että toimii 🙂
    Lisäksi tykkään että pystyn tekemään treenin tarvittaessa tosi lyhyenäkin jos sattuu olemaan kiire. Mikäli aikaa on niin saa jäädä hieromaan lisää sarjoja pienemmille lihaksille tai vatsoja…fiiliksen mukaan välillä 🙂

  2. Juurikin näin! Supersarjat on siitä mukavia, että treeniaika lyhenee (tarvittaessa), mutta treeni on kuitenkin erittäin tehokas. Tähän treeniin mulla meni n. 45 minuuttia. Tsemppiä treeneihin 🙂

  3. Mä teen melkein aina supersarjoja, koska olen niin kärsimätön luonne 🙂 Tykkään tehokkaasta treenistä, jossa nousee syke.
    Jos teen vain normisarjoja, teen usein siihen jotain syketreeniä perään esim. kyykkyhyppyä tai jotain plyo—mitä näitä nyt olikaan 🙂
    Paljon samoja liikkeitä mullakin, mitä sulla. Mä noudatan nyt 4-jakoista ensi kertaa elämässäni ja se on erään tunnetun pt:n käsialaa Helsingistä. Todella tehokas treeni, kroppa jaettu ensin kolmeen treeniin ja neljäs treeni on koko kroppa supersarjoilla tyyliin smith-kyykky + penkkiaskellukset, lantionnostot tangolla + kehonpainokyykyt, punnerrukset + kapea ylätalja jne. Kyllä hiki lentää ja tulosta tulee .-)

  4. Joo noi sopii hyvin juuri tällaisille vähän nopeammasta treenistä pitäville 🙂 Kuulostaa todella hyvältä tuo sun treenijako!

  5. Tää treeni meni kokeilun tänään ja pakko myöntää että hiki tuli! 😀 Saanko jakaa eteenpäin omassa blogissa?

  6. Tosi kiva kuulla! Joo siinä kyllä tulee ihan kunnolla kuuma 🙂 Tottakai saat jakaa! Laita vaikka linkki postaukseen tänne 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta