Tämän hetken 3 lemppariliikettä jaloille

Heips! Tällä viikolla talvi yllätti kuntosalitreenaajan ja innostuin tekemään jalkatreenini hiihtoladulla. Loistava liikuntamuoto ja pakko ottaa kaikki irti näistä pienistä hetkistä, kun lunta on 🙂 Mutta eipä tuo hiihto tietenkään raskasta jalkatreeniä korvaa, mukavaa vaihtelua vain silloin tällöin! Tällä hetkellä mulla on kolme lemppariliikettä jaloille, jotka ovat isoja, monia lihaksia samanaikaisesti kuormittavia liikkeitä. Sellaisia, joita voi tehdä ilman mitään kummempia laitteita, vain levytanko ja painot riittävät. Nämä liikkeet ovat olleet mukana treeneissä ties kuinka ja kauan, aina yhtä hyviä! Näiden lisäksi teen fiiliksen mukaan muutaman eristävämmän liikkeen, tosin jo pelkästään näillä kolmellakin liikkeellä saa tehtyä loistavan jalkatreenin. Tekee esimerkiksi 4-5 sarjaa / liike ja jokaisessa koittaa saada kaiken irti 🙂

Takakyykky

Lantionnosto

Suorinjaloinmaastaveto tai romanialainen maastaveto

Siinäpä nuo! Tekniikat kannattaa hioa kuntoon (etenkin kyykyssä) ennen kovempien painojen mukaan ottamista. Mulla kyykkytekniikka alkaa vasta nyt olla suht ok ja treenivuosia on takana jo varmaan 5-6. Vasta viimeisen 1,5 vuoden aikana näihin tekniikoihin on oikeasti kiinnittänyt enemmän huomiota. Mun suositus onkin, että treenaa tekniikat kuntoon ammattilaisen kanssa ennen kuin ehtii opetella väärän tekniikan 🙂 Väärästä tekniikasta on huomattavasti haastavempaa päästä oikeaan kuin suoraan aloittaa oikealla ja turvallisella tekniikalla.

Tähän loppuun tuli nyt pieni ”paasaus”, mutta tärkeä sellainen 🙂

Treeni-iloa!

-J

***

Lue myös edellinen mielenkiintoinen postaus: Liikunnan vaikutus energiankulutukseen

ja käy ehdottamassa meille treffi-ideoita täälläEhdota meille treffi-ideoita

jennaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta