Tavisbodaajan 12 käskyä

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lomat alkaa olla lomailtu ja treenaajat palailevat takaisin salille. Listasin ”Tavisbodaajan 12 käskyä”, jotka toimivat niin muistin virkistyksenä konkareille kuin ohjeina kuntosalitreenaamista aloittaville:

  1. Päätä tavoite: kiinteytyminen, voimaa vai kenties lisää lihasmassaa?
  2. Kun olet päättänyt tavoitteesi, laadi / hanki ammattilaiselta sinun tavoitteisiisi sopiva treeniohjelma
  3. Opettele tekniikat huolella, jotta vältyt vammoilta ja saat liikkeet menemään oikeaan osoitteeseen
  4. Yritä vielä pysyä treeniohjelmassa ja tehdä siitä rutiinia, mutta jos silloin tällöin jää treenit välistä, eipä tuo haittaa!
  5. Seuraa kehittymistäsi kirjaamalla treenipainot ylös
  6. Syö säännöllisesti terveellistä ruokaa, noin 3-4 h välein
  7. Herkkupäivä on ok! Ainakin mielellesi 😉
  8. Muista veden juonti, 3-4 litraa vettä päivässä
  9. Venyttely, foam rollaus, jooga tai vastaava kehonhuoltomuoto on hyvä ottaa mukaan viikkorytmiin
  10. Nuku riittävästi
  11. Pyhitä lepopäivä tai kaksi viikossa
  12. Nauti! Jos salilla hikoilu ei tunnu omalta lajilta, kokeile vaikkapa vauhdikkaampaa crossfit:ia tai jotain ihan muuta! Pääasia, että harrastat sellaista josta tykkäät 🙂

Tsemppiä treeneihin!
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta