Tehokas beach workout koko kropalle

Viikko sitten nautittiin pitkästä viikonlopusta mökkimaisemissa Kolilla. Sunnuntaina parin todella hyvin nukutun yön jälkeen päätettiin, että lähdetään tekemään tehokas treeni läheiselle hiekkarannalle. Pitää muuten mainita, että samalla, kun Mr. A. kuvasi tätä treeniä, huomasin, että meitä kuvaa joku turisti hieman kauempaa! hehe! Varsinaisia julkkiksia 😉


Treenin voi tehdä pelkästään oman kehon painolla tai siihen voi ottaa mukaan vaikkapa kahvakuulan tai sopivan painoisen kiven, kuten me tehtiin. Kaksi liikettä on sellaisia, joihin olisi todella hyvä ottaa paino mukaan, mutta jos sellaista ei löydy, jätä ko. liikeet välistä ja tee muita liikkeitä useampi kierros. Treeniä ei välttämättä tarvitse tehdä rannalla, mutta suosittelen kokeilemaan, jos se vain on mahdollista. Hieno hiekka tuo yllättävän paljon vastusta treeniin! Mullahan tämän treenin jälkeen oli takaketju kipeänä seuraavat 5 päivää 😀


Treenissä meillä kesti noin puolisen tuntia.


Tehokas beach workout koko kropalle
3-5 kierrosta, jonka jälkeen noin 1 min tauko
8-15 toistoa / liike, askelkyykkyjä tehtiin 40 metrin matka
Lämmittely:
  • 5-10 minuutin hölkkä
  • 10-15 burpeeta:
Hyppää alas punnerrusasentoon, punnerra alas, nouse ylös ja ponnista jalat käsien väliin, hyppää mahdollisimman korkealle. Toista.

1. Mittarimato

Aseta kädet maahan ja lähde ”kävelemään” käsillä eteenpäin niin pitkälle kuin mahdollista pitäen jalat paikoillaan. Tämän jälkeen pidä kädet paikoillaan ja tuo jalkoja askel kerrallaan mahdollisimman lähelle käsiä. Toista. Toistojen välissä ei välttämättä tarvitse nousta kokonaan seisomaan vaan voi jatkaa suoraan käsien viemisellä eteenpäin.

2. Kyykky
Jalat noin hartioiden leveydellä, varpaat ja polvet aavistuksen ulospäin osoittaen lähde kyykkäämään mahdollisimman alas selkä suorana, vatsa tiukkana. Ponnista ylös. Toista.

 3. Suorin jaloin maastaveto

Tässä liikkeessä olisi hyvä ainakin olla jonkinlainen paino mukana. Ota aavistuksen hartioita kapeampi asento. Ota paino käsiin, lähde viemään sitä rauhallisesti suoraan maata kohti selkä suorana. Paino kulkee lähellä jalkoja. Vie paino mahdollisimman lähelle maata, jolloin sekä takareisissä että pakarassa tuntuu venytystä. Ylös noustessa lähde tuomaan lantiotasi hieman eteenpäin ja nosta paino edelleen lähellä jalkoja ylös. Suorista selkä. Toista. 


4. Askelkyykky

Astu pitkähkö askel eteen. Kyykkää alas siten, että polvi ei tule varvaslinjan yli ja selkä pysyy suorana. Astu matalalla askel eteenpäin, kyykkää, toista. Hae liikkeeseen voimaa mahdollisimman paljon pakarasta.

5. Kiven heitto

Ota kivi tai kahvakuula käsiin, vie paino pään yläpuolelle ja paiskaa se maahan jalkojesi eteen. Tässä liikkeessä työtä tekee koko yläkroppa, eivät vain kädet!


***

6. Vauditon pituushyppy

Kun edellisten liikkeiden ”kuntopiirin” kaikki kierrokset on tehty, tee loppuun vielä 8-15 vauhditonta pituushyppyä tai kyykkyhyppyä.


***
Treeni-iloa,
<3:llä Jenna

P.S: Blogiin alkaa hiljalleen tulla enemmän taas treenivinkkejäkin! Jos haluat, liityhän lukijaksi tuolta blogin sivupalkista tai laita blogi seurantaan vaikkapa Facebookissa 🙂

// Workout at the beach! I didn’t know how heavy workout can be on the sand, but now I know. Please, try this at home or your summer cottage 🙂
jenna

4 vastausta artikkeliin “Tehokas beach workout koko kropalle”

  1. Mistä nuo sun ihanat treenihousut ja -paita on ostettu? Näyttää kivalta treeniasulta! 🙂

    • Kiitti! 🙂 Treenihousut on 2Xu:n ja ne on XXL Storesta. Paita ICANIWILL ja sen tilasin House of Brandonilta 🙂

    • Kiitos, täytyypä katsastaa, varsinkin tuo ICANIWILL-merkki. Sulla on paljon kivannäköisiä treenivaatteita, ois kiva saada joskus esittelypostaus esim. sun lemppari treenivaatteista ja/tai kokonaisuuksista ja ns. "hutiostoista". 🙂

    • Kiva postausidea, kiitos! Täytyy laittaa mietintään, jos tuollaisen jutun kasailisi 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta