Tehotreenit: Quad blast -treeni eli reidet räjähtämään kehonpainolla!

No niin! Vihdoin ensimmäistä treenipostausta ulos uudella alustalla! ”Tehotreenit” ovat blogin uusi postaussarja, jonka alle kerään niin lyhyempiä tehokkaita treenejä kuin erillisiä liikevinkkejäkin. Jos haluaisit treenin tai vaikkapa uusia treenivinkkejä jollekin tietylle lihasryhmälle, laita ihmeessä kommenttia 🙂 Pyrin toteuttamaan toiveitanne mahdollisimman hyvin!

Näiden alkuhöpinöiden jälkeen mennään katsomaan tämän päivän tehotreenivinkki, joka on Scott Abelin kehittämä plyometrinen treeni. Plyometrisellä treenillä pystytään kehittämään lihasten reaktionopeutta sekä räjähtävää voimaa. Onkin todella suositeltavaa lisätä treeniohjelmistoon myös tällaisia treenejä, esimerkiksi muutama liike jalkatreeniin tai kokonaan oma treeninsä viikko-ohjelmistoon. Näin pystytyään kehittämään kroppaa entistä monipuolisemmaksi. Mulle tällaiset räjähtävyyttä lisäävät treenit ovat omiaan mm. agilitytreeneihin, jossa tarvitaan räjähtävää nopeutta etenkin jalkojen lihaksilta. Toki plyometristä treeniä voidaan tehdä muillekin kehon lihasryhmille kuin vain jaloille, mutta tänään keskitytään vain alakertaan 🙂

Quad blast -treeni
Halutessasi voit ottaa esimerkiksi jumppakepin niskan taakse tai tehdä treenin ilman. Jos olet pidemmälle edistynyt treenari, voit toki ottaa painotkin mukaan, mutta itse tein treenin oman kehon painolla ja sain silläkin jalat aivan hapoille!
Liikkeet tehdään kiertoharjoitteluna eli kaikki 4 liikettä putkeen, jonka jälkeen voi pitää 2 minuutin tauon. Kierroksia voi tehdä oman kunnon mukaan 2-3. Muista pitää keskivartalo tiukkana kaikissa liikkeissä!
1. kierros sisältää seuraavat liikkeet:
  • 25 kyykkyä

  • 24 askelkyykkyä paikaltaan (eli astu askel eteen, kyykkää, astu takaisin ja vaihda jalkaa)
  • 24 askelkyykkyhyppyä (asetu askelkyykkyyn, hyppää ylös ja vaihda lennosta toinen jalka eteen, kyykkää alas ja jatka näin ilman taukoja)
  • 12-15 kyykkyhyppyä (yritä hypätä mahdollisimman ylös!)

Treeni-iloa!
<3:llä Jenna

// According to the name of this workout, it’s going to blast your quads! Try it yourself 🙂
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta