Tekosyyt sikseen – treenata voi missä vain!

Vain mielikuvitus on rajana, kun etsit sopivaa paikkaa treenata! Järvimaisema on ehdottomasti yksi omista suosikeistani 🙂

Näin kirjoitin Instagram-kuvani alle (@jennaeaarnio) maanantaina. Ja hieman pidempään asiaa mietittyäni totesin, että näin todella on. Mun mielestä on todella hassua, että keksitään tekosyitä vaikka ja mihin! Esimerkiksi juuri siihen, että kun lähdetään mökille, josta lähimmälle kuntosalille on kahden tunnin ajomatka, ei voida sitten treenata ollenkaan, kun ei ole sitä kyykkyräkkiä ja 150 kg edestä levypainoja. Tämä nyt oli hitusen kärjistetty esimerkki.. Toki jos haluat vain olla ja levätä, mikäs siinä! Mutta jos tavoitteesi olisi ollut treenata mökillä ollessasi, huijaat vain itseäsi. You got the point?

Me reissataan aika paljon. Niin Suomessa mökille, vanhempiemme luo kuin joskus muuallekin. Lisäksi silloin tällöin tulee käytyä myös ulkomailla. Ja välillä on niitäkin hetkiä, että olisi kiva tehdä joku treeni vaihtelun vuoksi ulkona. Uskokaa tai älkää, olen sortunut myös näihin tekosyihin, että nyt ei vaan pysty/jaksa/viitsi jne jne..! Mutta olen monesti löytänyt myös tavan tai toisen tehdä edes jonkilainen treeni vaikka salilla treenaaminen ei olekaan ollut vaihtoehtona 🙂

Helpoiten voit treenata tottakai oman kehon painolla, koska sun ”treeniväline” kulkee tässä tapauksessa koko ajan mukana. Lauantaina kuvattiin muutamat liikkeet, jotka voit tehdä juuri kehonpainotreeninä siellä mökillä, kotona, ulkona lenkin ohessa tai vaikkapa hotellihuoneessa! Treeniliikkeet voit kurkata tästä! Muutama jalkatreeni oman kehon painolla on tullut myös jaettua blogissa, esimerkkeinä 30 minuutin tehokas jalkatreeni ulkona. Ja bonuksena vielä tämä: yllättävän tehokas kotitreeni!

Tikis-Jope:n treenejä kannattaa googlata, jos kiinnostuu enemmän kehonpainotreeneistä. Miehellä on vaikka mitä variaatioita erilaisiin liikkeisiin!

SONY DSC20150702_202726 copyJos laukkuun ei mahdu kovinkaan suuria treenivälineitä, on vastuskuminauhat aika näppärät. Ne ei paina mukana juuri mitään, mutta saavat treeniin mukavaa vastusta. Kumppareita löytyy kahvoilla ja ilman, joten vain mielikuvitus on rajana treeniä tehdessä! Vastuskumppareiden avulla voit treenata koko kropan läpi, tästä löydät kumpparitreenin yläkropalle.

SONY DSC

Autolla matkustettaessa on usein mahdollista ottaa vähän isompiakin treenivälineitä mukaan. Esimerkiksi kahvakuula tai TRX-narut ovat jo aivan loistavia treenivälineitä vaikkapa juuri sinne mökille! Ja niiden kanssa treenin voi tehdä takapihalla tai lähipuistossakin. Nämä kaksi kuuluvat ehdottomasti mun suosikkivälineisiin ns. kotitreenissä ja kulkevat aina mukana kotimaan reissuissa.

Kahvakuulatreenejä löydät klikkaamalla: koko kropan treenijalkatreeni.

TRX-treenejä: 4 liikettä yläkropalle, 4 liikettä vatsalihaksille,  pikajalkatreeni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vieläkö löytyy tekosyitä, että treeniä ei voi tehdä vaikkapa reissussa? 😉

Jos sulla on hyviä vinkkejä muihin treenimahdollisuuksiin salin lisäksi, niin otan mieluusti niitä vastaan! Tykkään kokeilla aina uusiakin juttuja, kuten nyt olen alkanut treenata käsilläseisontaa, ja jaan niitä sitten teille lukijoillekin!
Onko teillä muuten toiveita seuraavien treeniohjelmien suhteen? 🙂
Tsemppiä!
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta