Testissä uusi liikuntakeskus Klub1 & yhteinen jalkatreeni

J & A:

Ajettiin viikonlopuksi vierailemaan Jyväskylään. Auto täyteen talvivaatteita ja menoksi! Tiedossa olisi rento viikonloppu lumisissa maisemissa. Mukavaa, kun talvi löytyy suhteellisen läheltä, Porvoossa ei enää lunta ole. Oltiin myös päätetty, että käydään tekemässä viikon toinen jalkatreeni jollain salilla. Kun vielä treenattiin Fitness 24/7:lla, oli se luonnollinen valinta myös Jyväskylän reissuilla, mutta nyt Anssin äiti halusi käydä kokeilemassa aivan uutta liikuntakeskusta, Klub1:stä, joten me lähdimme treenaamaan sinne.

Ensimmäinen kerta oli ilmainen, joka on todella iso plussa. Sali oli ihanan valoisa isojen ikkunoiden sekä korkeiden huonetilojen takia. Klub1:n toimii vanhan Kivääritehtaan tiloissa, joten jälleen aivan uudenlainen kuntosalimiljöö. Kuntosali oli jaettu oikeastaan neljään osaan. Yhdessä kulmauksessa olivat lämmittelylaitteet, keskellä upouudet kuntosalilaitteet monipuoliseen treenaamiseen, toisella sivulla oli crossfit-tyyppinen alue, jossa pystyi tekemään treeniä niin vapailla painoilla kuin vaikkapa TRX-narujen kanssa. Viimeisessä kulmauksessa oli tekonurmimatolla päällystetty alue renkaineen, kuntopalloineen sekä bokseineen. Todella monipuolinen tarjonta siis!

Liikuntakeskukselta löytyi myös ryhmäliikuntasalit ja selkäjumppa oli kuuleman mukaan todella tehokas 🙂

klub1

Lauantain yhteinen jalkatreeni

Lämmittelyksi 10 minuuttia kuntopyörällä

lammittely

1. Kapea kyykky

Jenna aloitti treenin kapealla kyykyllä smithissä. Jalat yhteen, paina polvia yhteen koko liikkeen ajan, jalat 90 asteen kulmassa ja tuntuma koko ajan etureisillä. 4 x 10-12

kapea_kyykky

kapea_kyykky_2

2. Kyykky

Seuraavana liikkeenä oli tavallinen takakyykky. Tässä liikkeessä on molemmilla vielä pientä hiomista tekniikan kanssa, mutta hiljalleen se oikeakin tekniikka sieltä löytyy. 4-6 x 5-8

kyykky

kyykky_2

3. Maastaveto

Kyykystä siirryttiin kevyesti maastavetoon (kuvissa Anssilla lämmittelypainot 😉 ). 4 x 5-8

mave_2 mave

4. Reiden ojennus  & -koukistus supersarjana

Näistä liikkeistä ei otettu kuvaa, mutta tehtiin vuorotellen reiden ojennusta sekä koukistusta siten, että alussa pumpattiin liikettä yläasennossa (ylhäältä noin puoleen väliin liikerataa), siitä siirryttiin heti putkeen tekemään pelkkää ala-asentoa (alhaalta noin puoleen väliin liikerataa) sekä lopuksi vielä samaan putkeen koko liike. Tällä tyylillä on ihme, jos ei ala reisissä polttaa! 3 x 10+10+10

klub1_2

Treenin lopuksi Anssi testasi crossfit-alueella renkaan pyörittämistä sekä tehtiin loppuun erilaisia vatsalihasliikkeitä & boksihyppyjä!

rengas

vatsarutistus

vatsarutistus_2

Klub1:llä oli todella hyvät puitteet treenata. Kuulemma kelkka tulee laitevalikoimaan vielä ja se olisi kruunannut meidänkin jalkatreenin täydellisesti 🙂

***

Lue myös edellinen postaus: Vatsalihakset kuntoon levypainon kanssa – treeni 3:lle eri kuntotasolle

jennaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta