Timmin kesämasun metsästys -treeni

Muistin, että viime viikolla lupailin teille, että teen otsikon nimisen vatsalihastreenin 🙂 Kokeilin tätä treeniä viime viikolla pakara-treenin yhteydessä siten, että tein vuorotellen vatsalihas- ja pakara-liikkeitä. Vatsalihastreenin voi toki ottaa myös ihan omalle päivälleen. Pääasia kuitenkin on, että myös vatsaa tulee treenattua!

Timmin kesämasun metsästys -treeni

1. Jalkojen nosto selinmakuulla
Asetu selinmakuulle jalat suorana ja kädet vartalon sivuilla tukemassa. Nosta jalat suorana ylös, yläasennossa nosta vielä lantio ylös maasta, jolloin saat myös ylimmät vatsalihaksetkin töihin. Laske jalat hitaasti alas, kantapäät lähelle lattiaa, mutta älä päästä jalkoja koskemaan maahan toistojen välillä. 
3×8-12
2. Vatsarutistus
Asetu jälleen selinmakuulle, laita kädet niskan taakse ja nosta jalat 90 asteen kulmaan, jolloin lonkankoukistajat eivät osallistu liikkeeseen. Nosta lavat vatsalihasten avulla ylös lattiasta ja laske hitaasti takaisin alas.
3×15

4. Kantakosketus
Jälleen ollaan selinmakuulla, kädet vartalon vieressä ja jalat koukussa. Lähde kurottamaan kädellä saman puolen kantapäätä, käsi on lähellä lattiaa. Toista liikettä vuorotellen puolelta toiselle.
3×15-20 / puoli

4. Kylkirutistus
Asetu kylkimakuulle ja tue jalat. Halutessasi lisähaastetta liikkeeseen, tee liike vinovatsalihaspenkissä (onko tää oikea nimi?! ks. alla oleva kuva 😉 ) ja säädä kulmaa sitä jyrkemämmäksi, mitä enemmän haluat tuntumaa. Nosta vartaloa ylös ja laske hitaasti alas, älä kuitenkaan päästä kylkeä ala-asennossa koskettamaan penkkiä/lattiaa. Toista liike toisella puolella.
2-3×8-12 / puoli

Kannattaa muistaa, että timmin vatsan saavuttamisessa myös ruokavaliolla on suuri merkitys eli pelkästään treenaamalla ei (välttämättä) saavuta parasta tulosta 🙂
Ei muuta kuin kokeilemaan!
Jos haluat seurata blogiani helposti:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista 
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta