Treeniapp: hyödyt irti luurista

A:

Treenatessa Excel-taulukot ja treenipainojen kirjaus on tullut tutuksi. Tämä on toki näppärää ja on tavallaan tottunutkin siihen, että vihko tai jokin paperinivaska kulkee treenikassissa mukana. Nykyisiin luureihin saa kuitenkin kätevästi muistiinpanot tehtyä ja on olemassa treeniappeja, joihin saa suoraan tehtyä oman ohjelman tai otettua käyttöön jonkun jo valmiiksi tekemän (ja usein myös hyväksi toteaman). Kuinka kätevää on, kun appi kertoo liikkeet, toistomäärät, painot ja vahtii vielä, että tauot ovat sopivan mittaisia. Vähän kuin PT puhelimessa. Olisi muuten hyvä tosi TV -sarjan nimi.

Olen kokeillut muutamia appeja ja alla yksi, joka on monipuolinen ja toimiva: BodySpace. Latasin apin ja etsin josko sieltä löytyisi valmiina jo ohjelma, jota olen noudattanut: Candito 6 weeks routine. Ja sieltähän se löytyi niin ei tarvinnut itse naputella. Etsin vielä, jos olisi löytynyt Chad Esterburyn ohjelmia ja näitäkin löytyi useita. Voisin kokeilla näistäkin jotain, esim. Waterbury High Frequency System.

Toinen ohjelma, jota olen käyttänyt on Stronglifts . Ohjelma on kätevä, jos haluaa rakentaa perusvoimaa levytangon ja painojen kanssa, ja liikkeet ovat yksinkertaisuudessaan kyykky, maastaveto, penkkipunnerrus, pystypunnerrus ja leuanveto. Käsiä voi treenata ohessa. Miinuspuolena on ohjelman sisäiset ostot, mutta näitä ei periaatteessa tarvitse ostaa. Toinen miinus on että tämä on vain yksi ohjelma, eikä sitä voi muokata liikkeiden osalta.

Oletteko käyttänee treeniappeja ja jos olette, niin mikä on käytössä ja oletteko kokeneet näppäräksi?

anssi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta