Koska treenien pariin flunssan jälkeen?

J:

metsalenkki
Viikonloppuna rauhallisella lenkillä metsässä 🙂

Huh huh! Jopas kesti kuumeilu & kröhä pitkään. Tai edelleen ollaan vähän kiikun kaakun olon kanssa, mutta kuume/lämpö laski 4,5 päivän jälkeen perjantai-iltana eikä onneksi enää lauantaina noussut! Oon todella harvoin kipeänä ja nyt sitten ilmeisesti senkin edestä. Inhottavaa, kun voimat oli heti aivan loppu eikä oikein jaksanut edes yläkertaan kävellä. Mutta nyt toivottavasti ollaan menossa parempaan suuntaan! Ja ehkä treenienkin pariin pääsen taas tällä viikolla.

Koska se treeneihin paluu on sitten järkevää flunssan jälkeen?

Luin Jan Sundelin Hanki lihasta, polta rastaa -kirjasta joskus sellaisen kohdan, että jos on vain kurkun yläpuolisia oireita, on treenaaminen ihan ok. Eli jos on vain pientä nuhaa, ei sen pitäisi olla este treenille. Tässä toki pitää kuunnella omaa kehoaan. Flunssassa/kuumeessa treenaamista ei kannata edes ajatella ja näiden jälkeen pääsäntönä treeneihin paluulle on, että olisi hyvä ottaa kevyesti niin monta päivää kuin flunssa kesti. Raskailla treeneillä heti flunssan jälkeen saattaa tehdä vain hallaa itselleen. Mun tapauksessa tuo 4-5 päivää pitäisi ottaa kevyesti eli torstaina tai aikaisintaan keskiviikko iltana voisi kokeilla vähän enemmän normaalia treeniä.

Joka tapauksessa kevyesti kannattaa aloittaa ja pitää aluksi sykkeet melko alhaalla. Tärkeää on myös treenin aikana kuunnella itseään ja oloaan 🙂

jennaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta