Unelmia ja toimistohommia

Viime viikko meni taas reissussa, tällä kertaa Kreetalla. Liikunta jäi minimaaliseksi, lähinnä uimista tuli harrastettua jonkin verran ja muuten vain otettua rennosti auringosta ja lämmöstä nautiskellen eli kunnon löhöloma!

Kreetalla Falassarna-rannalla

Maanantaina töissä kyllä viikon salitauko tuntui niskan ja selän kipuiluna. Lisäksi viikon mässäily kolkutteli omaatuntoa ja palasinkin saman tein ns. ”normiruokavalioon” eli siihen rahkaan ja raejuustoon 😉 Uudeksi tavoitteeksi asetin tällä viikolla sen, että jouluun 2013 mennessä pitäisi saada 3 kg LISÄÄ painoa. Tällä hetkellä aamupainoa on 55.5 kg, joka on suhteellisen vähän pituuteeni nähden.. Mutta siis lihaksen muodossa tämä painonlisäys olisi suotavaa saada! 

Motivaatiota treenaamiseen olen kerännyt muun muassa lukemalla paria fitness-blogia: Too big to be mee sekä Go Sara Go . Pitää kyllä nostaa hattua Too big to be mee -blogin kirjoittajalle Annalle loistavasta työstä sekä myös Go Sara Go -blogin kirjoittajalle Saralle. Molemmat ovat edistyneet huimasti ja odotan mielenkiinnolla näin lukijan näkökulmasta miten he kehittyvät 🙂 Kuitenkaan tämä laji ei ole ”helppo” vaan vaatii kovaa itsekuria sekä tukea ja ymmärrystä lähipiiriltä.

Eli siis tiistaina, keskiviikkona ja torstaina tuli käytyä treenaamassa ja yllätyksekseni painoja pystyi nostamaan lomaa edeltäneisiin treeneihin jonkin verran. Kyllä se täydellinen lepo näköjään tekee hyvää myös kropalle! Tiistaina tein selän ja rinnan, jotta sain isoimmat selkäkivut liukenemaan. Keskiviikkona oli vuorossa kädet: habat, ojentajat sekä olkapäät ja sitten torstaina jalkapäivä. Torstaina kesken sarjojen vasempaan polveeni, tai oikeastaan polven alle, alkoi vihloa aikas hyvin ja jalkakyykyt joutui jättämään kesken. Edelleen tuo polvi on jonkin verran kipeä, mutta toivottavasti se on vain rasitusvamma, joka paranee levolla ja Feldenillä. Alkaa hiljalleen ymmärtämään sanonnan ”Urheilija ei tervettä päivää näe”.. 

Parit uudet kengät. Londsdalen tossut on kyllä ehdottomat jalkapäivänä!
 11.9.13 / 55,5 kg
 Etureisiä.
 Vatsaa (lempparivatsaliikkeeni! vaikka tuntuukin niin pahalta..)
”Fitness-pose” kera uusien housujen 🙂

Aamupala töissä: Kuppi kahvia ja ”aamusmoothie” eli kaurahiutaleita, mansikoita, mehukeittoa ja Whey 80:stä. Nam!
 Iltapala: 2 x riisikakku kalkkunaleikkeleen ja juuston kera sekä rahkaa, mansikoita ja hieman sokeroimatonta mehukeittoa. 

Olen huomannut, että yksi hankalimmista asioista oman elämänmuutoksen parissa on se, että ihmiset ympärillä ymmärtävät, että miksi syö aina kello kahden kahvitauolla sen rahka-annoksen ja miksei syö sitä ihanaa kakkua tai muuta herkkua, mitä muut. Vaikka tavoitteeni ei ole kisalavat, niin tämä fitness-harrastus on kyllä vienyt mennessään! Salilla treenaamisesta ja terveellisestä ruokavaliosta saa hyvän olon ja, kun lihakset vahvistuvat, koko keho voi paremmin ja jaksaa töissäkin sitä istumista. Lisäksi unen laatuni on parantunut eikä aamuisin ole enää se tummien silmänalusten takaa tuijottava zombie! Uskon kyllä, että ihmiset tottuvat myös omaan elämänmuutokseeni, joka ei ole kuitenkaan kovin kaukana ”ihan tavallisesta” 🙂 Muutos sekä sen hyväksyminen vaan ottavat oman aikansa.

Tänään pääsin vihdoista viimein piipahtamaan Jyväskylän Body Action -liikkeessä ja mukaan tarttui purkki lataria. En ole ennen lataria kokeillut, mutta silloin, kun käy treenaamassa ennen ruokaa, olen huomannut, että lisäenergia ei olisi pahitteeksi. Laitan kommenttia miten tuo latari vaikuttaa, kunhan pääsen testaamaan sitä 🙂 

Elämäni ensimmäinen latari-purkki Scitec Nutritionin POW3RO! 2.0

Tästä on hyvä jatkaa kohti unelmaa eli lihaksikkaampaa kroppaa! Nauttikaa aurinkoisesta viikonlopusta 🙂

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta