Unelmoikaa ja toteuttakaa unelmanne

Kirjoitin eilen Instagram-kuvani alle näin: ”Sanotaan, että yli 2 kg:n lihasmassan kasvu vuodessa on naiselle kova tulos. No mulle kertyi 4 kg, enkä mielestäni joutunut tekemään kovin suuria ponnistuksia asian eteen. Unelmoikaa ja toteuttakaa unelmanne <3”
En halua mitenkään mahtailla tai kehuskella tällä suorituksella. Jollakin tapaa kuitenkin oon aika ylpeä tästä tuloksesta. Kai sitä tällainen tavallinen suomalainenkin saa joskus olla vähän iloinen ja ylpeä jostain?! 😉 
Unelmoikaa ja toteuttakaa unelmanne. Mun yhdeksi unelmaksi muodostui reilu vuosi sitten terveempi, hyvinvoivampi keho. Niitä lihaksia toki unohtamatta, heheh. En kuitenkaan unelmoi kisalavoista enkä ainakaan tällä hetkellä edes liikunta-alan koulutuksesta. Mun mielestä nyt on hyvä just näin. Harrastaa ja kehittää itseään harrastuksen kautta. 
Meillä kaikilla on unelmia, ainakin toivottavasti! Jos sulla ei vielä ole unelmaa, mieti mikä se voisi olla. Se, että unelmoi, tekee elämästä aika mielenkiintoista. Ja ehkä vähän pelottavaakin. Nimittäin unelmista tuppaa tulemaan totta, ainakin suurimmasta osasta 🙂 Ihminen kun muokkaa tekemisiään ja ajatuksiaan unelmien saavuttamiseen tarvittavaan suuntaan. 
Näin kävi mullekin. Nimittäin, kun aloin haaveilla siitä, että jonain päivänä mun olisi paljon parempi olla omassa kehossani. Ei sattuisi koko ajan selkään. En olisi koko ajan väsynyt ja ärtynyt. Otin itseäni niskasta kiinni ja lähdin sinne salille. Jatkoin ja jatkan edelleen. Mukaan tarttui myös ammattiapua, nimittäin personal trainer. Vaikka osasin jo monta juttua ja tekniikkaa kuntosalitreenaamisesta, en tiennyt paljoa ruokavaliosta ja henkinen puoli unelman saavuttamiseen oli vähän retuperällä. Vastoinkäymisiä tuli ja varmasti tulee edelleen, mutta pikku hiljaa olen saavuttamassa omaa unelmaani. 
Enkä ole antamassa periksi, miksi olisin? Jo nyt on huomattavasti parempi olla! Älä siis anna periksi vaikka unelmasi olisi suurempikin. Myös tiettyjen unelmien saavuttamiseen voi luoda välitavoitteita ja välillä on hyvä katsoa myös taaksepäin. Mistä tähän lähdettiin ja missä ollaan tällä hetkellä? Mitä on vielä saavuttamatta? 
Unelmien täyteistä sunnuntaita,
jenna

2 vastausta artikkeliin “Unelmoikaa ja toteuttakaa unelmanne”

  1. Ihana kuulla, että joku on onnistunut lihasmassan kasvattamisessa noin upeasti! Itse kävin jonkin aikaa sitten kehonkoostumusmittauksessa ja juurikin tuo lihasmassa olisi tavoitteena. Tähän mennessä olen harrastanut juoksua ja jumppia, lähinnä bodypumpia. Nyt pitäisi sitä salitreeniäkin ottaa mukaan, että lihasta saisi lisää. Vaikealta tuntuu aluksi! Käytkö ollenkaan jumpissa ja pumpeissa vai viekö sali kaiken treenajan?

  2. En käy kyllä jumpassa enkä pumpissa. Oon jotenkin aina ollut sellainen yksilöliikkuja eikä nuo ryhmäliikuntatunnit oo houkutelleet.. En kuitenkaan väitä etteivätkö ole tehokkaita ja hyvä vaihtoehto liikkumiselle!

    Eli salilla käyn pääsääntöisesti kolmisen kertaa viikossa, lisäksi kerta viikkoon agilitytreenit, joka päivä jonkinlainen lenkki koirien kanssa ja TRX-naruilla tai kahvakuulalla treeni 1 krt /viikko. Pääasiassa siis salitreeni lihasmassahakuisesti eli 6-10 toistoa / sarja mahdollisimman isoilla painoilla 🙂 Muistaa myös syödä enemmän kuin kuluttaa proteiineja hieman enemmän painottaen, niin se lihas lähtee varmasti kasvamaan 🙂 Tietysti aerobisesta liikunnasta joutuu jonkin verran painottamaan sinne salin puolelle, varsinkin, jos tuloksia haluaa saada nopeammin 🙂

    Tsemppiä lihasmassan keräämiseen!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta