Uudet liikkeet selkätreenissä & olkapäiden pumppailua

Viime viikon perjantaina kävin tekemässä selkä-, olkapää- & vatsalihastreenin. Meidän salilla on kaikenlaisia laitteita, joita on mielenkiintoista testailla, vaikka tangolla & taljalla tehtävät liikkeet ovatkin tehokkaita. Uudet liikkeet sekä motivoivat että kehittävät eri tavalla kuin se, että hinkkaa samoja tuttuja liikkeitä kuukaudesta toiseen. Lihakset saavat uusia ärsykkeitä ja kehitys on taattu!
Myös tuon olkapään leikkauksen jälkeen laitteilla on ollut helpompi aloittaa yläkropan treenaus. Laitteessa liikerata ei lähde niin helposti väärille raiteille kuin vapailla painoilla tehtäessä ja liike kohdistuu juuri tiettyyn lihasryhmään. Tosin kolikon kääntöpuolena on se, että esimerkiksi penkkipunnerrusta tehtäessä laitteessa ei tule samaa efektiä kuin vapaalla tangolla tehtäessä. Tangon on helppo lähteä seilaamaan ollessaan vapaaana eli jotta pystyt pitämään tangon suorassa, vaatii se sekä hermotukselta että lihaksilta erilaista työtä kuin se, että teet liikkeen tuettuna laitteessa. Olipa hieno selitys, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin! Miettikää siis näitä, kun treenailette 🙂
Perjantain selkä-, olkapää- & vatsalihastreeni
Lämmittely soutamalla 1 km (5 min 50 s)
1. Kulmasoutu tangolla V-kahvalla
8/8/6 (35 kg) / 6 (35 kg) + 3 (30 kg)
IMG-20150420-WA0020
2. Avustettu leuanveto
9 / 8 (-30 kg ) > myötäote
13 (-30 kg) / 5 (-20 kg) > vastaote
IMG-20150420-WA0011
IMG-20150420-WA0010
3. Takaolkapää & yläselkä -laite
10 / 10 / 8 (15 kg)
IMG-20150420-WA0016
4. Pystypunnerrus laitteessa
5 (15 kg) + 6 (17,5 kg) / 11 (17,5 kg) / 7 (20 kg)
IMG-20150420-WA0000 IMG-20150420-WA0002
5. Viparit eteen kp.
10 / 10 / 10 (4 kg / käsi)
 + Tikis-vatsalihashaasteen 16. treeni ilman taukoja (oli muuten yksi parhaista treeneistä!) 
Uusina liikkeinä perus selkätreeniin tuli kevennetty leuanveto sekä tuo takaolkapää & yläselkä -laite (kertokaa, jos tiedätte liikkeen nimen!). Leuanveto on aina ollut yksi mun heikoista kohdista ja nyt sitä tuli treenattua sitten pari kertaa viime viikolla. Eilisellä toiminnallisen harjoittelun tutustumistunnilla tehtiin myös leuanvetoa ja sen tein vastuskumppari toisen jalan alla eli jos saliltasi ei löydy tuollaista laitetta, niin vastuskumppari on loistava keksintö keventämään leuanvetoa 🙂
Muuten treenit kulkee tosi hyvin ja treenipainot nousee tasaista tahtia. Piristää kyllä mieltä, kun huomaa, että kyllä ne voimat sieltä palautuu! Vielä, kun saisi liikkuvuutta hieman parannettua!
Tänään olo on ollut vähän kuumeinen, pientä lämpöä mittasin töiden jälkeen. Kyllä, sinnittelin buranan voimalla töissä ja toivottavasti tää olis aamuun mennessä ohi.. Torstaina viimeistään pitäis päästä käyttämään sitä uutta kuukausikorttia Kraftverkiin 😉 Ei tässä nyt voi sairastaa! heh!
Aktiivista ja aurinkoista viikon alkua,
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta