Uusi vuosi, uudet kujeet(ko)!?

Niin se vaan on, että jälleen se vuosi vaihtui! Edellinen vuosi sisälsi paljon ihania juttuja ja opetti myös paljon uutta 🙂 Täältä voit käydä lukemassa tiistaina kirjoittamani koosteen vuodesta 2014.
Vaihdettiin vuotta Mr. A:n siskon ja hänen miehensä luona. Leppoista illanistumista kera ihanien ruokien ja vähän herkkujenkin. Niin sitä paria lasia skumppaa unohtamatta 😉 Hieman ennen kahtatoista lähdettiin ulos ampumaan pari pataa ja ihmettelemään pauketta. Onneksi meidän koirat ei oo moksiskaan tuosta paukkeesta, joten ei tarvinnut tehdä mitään kummempia toimenpiteitä heidän takiaan! Kaikenkaikkiaan mukava ilta, joka venyi puoli kolmeen! Juotua tuli tosi vähän, joten tällä hetkellä olo on muuten hyvä, mutta väsymys painaa vanhaa 😛 

Mitä sitten vuonna 2015? Tänä vuonna? Tähän on tosi hankala antaa tarkkaa vastausta, mutta tiedossa on varmasti monia kivoja tapahtumia, matkoja, yllätyksiä.. Avoimin mielin lähdetään siis uuteen vuoteen!
Mitä tavoitteita haluaisin asettaa vuodelle 2015? 

Ainakin sen, että jatkan tätä terveellistä ja liikunnallisesti aktiivista elämäntapaa tavoitellen sitä unelmakroppaani

Opettelen (jos vain käsi antaa periksi) käsilläseisonnan ainakin seinää vasten

Venyttelen! Se spagaatti olisi kyllä yksi tavoittelemisen arvoinen juttu, mutta muutenkin venyttely ja lihashuolto ovat tärkeitä

Astun entistä avoimemmin mielin epämukavuusalueelleni silloin kuin tarvis, niistä kokemuksista nimittäin vahvistuu

Huomioin läheisiäni ja ystäviäni enemmän, olen kotona enemmän läsnä eli ehkä otan käyttöön jonkun ”sometunnin” tms. 🙂

Huomioin myös koiriani enemmän!

Ehkäpä tämä on jo riittävä lista. Varmasti on monia muitakin asioita, joissa voisi ja joita voisi parantaa, mutta ei kannata ahnehtia liikaa. Muutenkin, jos teit Uuden Vuoden lupaukseksi vaikka sokerin vähentämisen, painonpudotuksen tai elämäntaparempan, muista, että kannattaa aloittaa pienistä paloista. Jos kertaheitolla kaikki tuttu ja rutiininomainen menee vaihtoon, on muutos todennäiköisesti niin suuri shokki, että haluat mieluummin palata takaisin tuttuun ja turvalliseen hyvinkin pian! Eli esimerkiksi sokerikoukusta luopuminen kannattaa aloittaa siten, että alat korvata hiljalleen herkut vaikkapa hedelmillä sekä muilla terveellisillä välipaloilla, loppujen lopuksi annat itsellesi luvan yhtenä päivänä herkutella kohtuudella ja huomaat, että ei sun ees tee mieli sitä sokeria enää joka päivä 🙂 Pienistä muutoksista koostuu loppujen lopuksi yksi isompi muutos, joka todennäköisimmin kestää paljon pidempään kuin kerralla sen ison muutoksen teko!
Mitkä ovat sun tavoitteet täksi vuodeksi? 🙂
Paljon tsemppiä alkaneeseen vuoteen!
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta