V-muotoa selkään & hyvä liike takaolkapäille

Tavoite: Selkään V-muotoa ja olkapäille pyöreyttä. Tilanne nyt: Reilun kuukauden verran treenattu yläkroppaa olkapääleikkauksen jälkeen. Treenipainot ovat nousseet hyvää vauhtia, mutta vielä ei olla samalla tasolla kuin ennen leikkausta. Lisäksi suurin osa liikkeistä on pitänyt opettaa uudestaan tuolle leikatulle olkapäälle, mutta eteenpäin mennään 🙂
Toissapäivänä ehdin ensimmäistä kertaa tällä viikolla salille. Koko viikko ollut kyllä melkoista hässäkkää ja tunteiden vuoristorataa, mutta ei siitä sen enempää nyt.. Treenivuorossa oli selkä & olkapäät. Oon huomannut, että jos jätän yhtenäkin viikkona tämän treenin tekemättä, selkä kipeytyy heti. Eli ei auta lusmuilla !
Selkä- & olkapäätreeni feat. TRX
1. Kulmasoutu tangolla V-kahva
20 (20 kg) / 8 / 7 / 7 (35 kg)
2. Ylätalja eteen, leveä ote
10 / 8 (22,5 kg) / 20 / 17 (20 kg) > lopussa hinkattiin taas tekniikkaa
3. Alatalja V-kahva
8 (30 kg) / 6 / 5 (35 kg)
4. Pystypunnerrus laitteessa
10 / 8 / 8 (15 kg)
5. Y-soutu TRX:llä (takaolkapäät)
12 / 12 / 10
Collage1
6. Kulmasoutu TRX:llä
8 / 7 / 7
Collage2
+ Tikis-vatsalihashaasteen 14. treeni hitusen tuunattuna omilla liikkeillä 😀
Treenin kesto tasan 1 h
Melko selkäpainoteinen treeni oli tämä ja voin sanoa, että tänään on siivet olleet kyllä hellänä! Eli meni sinne mihin olis tarkoituskin! TRX on kyllä edelleen loistava treeniväline. Y-soudussa on tärkeä muistaa, että liikettä lähtee tekemään juuri niillä takaolkapäillä eikä esimerkiksi ponnista kropalla vauhtia päästäkseen ylös. Tiukka keskivartalon pito koko liikkeen ajan. Kulmasoutu TRX:llä viimeisteli tehokkaan selkätreenin.
TRX on myös loistava kotitreenaajan treenivälinen, sillä voimien kasvaessa vastusta säädetään hihnojen pituutta muuttamalla tai kehon kulmaa kallistamalla. Yksinkertaista, mutta erittäin tehokasta!
Ihanaa lauantaita! Kuinka hyvän fiiliksen tuo lämpö ja aurinko voikaan tuoda <3
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta