Viikkojen 20 & 21 treenikoosteet

No niin, nyt olisi taas parin viime viikon treenikoosteiden aika! Mikä kumma siinä onkin, että nämä tuppaavat välillä unohtua?! En tiedä teistä, mutta omasta mielestäni näistä treenikoosteista on se hyöty, että näet konkreettisesti sen, tuliko treenattua ”riittävästi” (tämä tietysti kaikkien omista tarpeista, kiireistä ym. riippuvainen) sekä sen, että tuli sitä myös levättyä. Lepo on kuitenkin todella tärkeä osa kehittymistä, niin epäloogiselta kuin se välillä kuulostaakin.

Miten siis treenasin kahden viime viikon aikana? Olinko tyytyväinen? Sen tiedän, että tällä viikolla tulee väkisin hieman enemmän lepopäiviä, mutta se ei haittaa, kun on hyvä syy 😉
Viikon 20 treenit
Maanantai: Lepo,
Tiistai: 1 h agilitytreenit
Keskiviikko: Jalka- & vatsalihastreeni kuntosalilla
Torstai: Selkä- & olkapäätreeni kuntosalilla
Perjantai: Lepo
Lauantai: Pihatöitä noin 4-5 tuntia
Sunnuntai: Pihatöitä noin 4-5 tuntia
Viikon 21 treenit
Maanantai: ”Lepo”, agilitykilpailuissa töissä 3 h eli esteiden kantamista ym. hieman jopa liikuntaan viittaavaa
Tiistai: Lepo
Keskiviikko: Ojentaja- & olkapäätreeni salilla
Torstai: Selkä- & hauistreeni salilla
Perjantai: Lepo, 30 min venyttelyä
Lauantai: Lepo
Sunnuntai: Agilitykilpailut eli juoksemista & lenkkeilyä, Tikis jalka- & pepputreeni salilla
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Viikon 20 kohdalla salitreenien määrä näyttää huolestuttavalta, mutta viikonlopun pihatyöt korvasivat kyllä ihan tyystin 2 salitreeniä! Mullan lapioimista, kyykkimistä, täysien kottikärryjen tönäämistä… kyllä siinä vain hiki tuli ja lihaksissa tuntui!
Viime viikolla treenejä kertyi 3. Olen tyytyväinen 🙂 Yksinkertaisesti ei vain ole ehtinyt eikä kroppa oikein jaksanutkaan enempää. Ehkä sen rintatreenin olisin perjantaina voinut käväistä tekemässä, mutta valitsin nyt kuitenkin leffaillan! Kun tavoitteet eivät ole kisalavoilla, on se 3 kertaa salia viikkoon jo tosi hyvä. Ja kun muistaa, että olen sen 1,5 vuotta treenannut kolmesti viikossa salilla ja tulosta on tullut, tuntuu se ihan toimivalta määrältä. Ehkäpä päivittelenkin treeniohjelmani takaisin 3-jakoiseksi ja teen sitten yhden extrapäivän, jos siltä tuntuu 🙂
Millaisella treenijaolla sinä treenaat? Tuleeko teille koskaan fiilistä, että salille ei vain huvita lähteä tai harmittaako, jos kiire estää treenin? Olisi kiva kuulla fiiliksiä! 🙂
Tsemppiä tähän viikkoon!
<3:llä Jenna

jenna

4 vastausta artikkeliin “Viikkojen 20 & 21 treenikoosteet”

  1. Treenaan 3 x / viikossa. 🙂 Alakorppa ,- yläkroppa- , alakroppa & –> sit next week mennään yläkroppa,- alakroppa,- yläkroppa. Ja kyl on sellaisiakin fiiliksiä että ei vaan nyt jaksais lähteä salille, niku alkaa miettiä päässä seuraavanlaisesti: kauhee homma edessä,vitsi mitä "tuskaa", sit pitää käydä suihkussa, vaihtaa vaatteet yms…. (tulikin mieleen,että käytkö sinä salilla vai kotona suihkussa, vähän hassu kysymys mut kysympä vaan:D ) ? Ja kyllä joskus vauhdikas elämä kun estää saleilut ni harmittaa kyl melko paljon, vaikka täytyisi joskus oppia siihen että ei mahda nyt mitään, seuraavalla viikolla sitten ehdin paremmin 🙂 Itselläni myös joskus vähän "estää" (ei ihan nyt näin suoranaisesti vois sanoa) salille lähdön parempi puolisko (hän kylläkin harrastaa myös painojennostoa, mutta meidän pikkuisessa kotisalissa siis..) ja kun on tilanteita että minulle tuleekin extempore fiilis lähtee pumppailemaan salille, niin hän on joskus "esteenä" lähtööni, tai siis en osaa sitä oikein selittää tässä oikein hyvin.. hän saattaa mainita, että:- no miks sie nyt lähdet? ethän sie ole nyt oikeasti lähdössä? etkai näin myöhään vielä lähde salille? eikö nytte olisi parempi, että menisit vaikka huomenna jne……. vähän niinkun tähän tyylliin. Mutta eihän hän pahalla näitä sano , vaan hyvällä sillä tämä tarkoittaa sitä, että hän haluaa olla minun kanssa ja viettää minun kanssa aikaa:) <3 Toki tämä on ihanaa kaikenpuolin, mutta joskus harmittaa itseäni, koska tykkään myös tästä salilla "omasta ajasta" . 🙂 Mietinkin että kuinka sinä tosiaan löydät aikaa saleiluun kun teillä on koiratkin ja kaikki ….. :)? Ja käyttekö te yhdessä aina salilla? Vai mitenkä? Tuli vähän pitkä kommentti…:D

  2. Hei jes, kauhea helpotus nähdä että joku muukin tekee lantionnoston noin! Mun salin smith on niin korkea, että on pakko nostella tuon stepperin ja penkin välissä että saa edes jonkinlaisen liikkeen aikaan. Oon miettinyt että kuinkahan typerältä se näyttää kun se ainakin tuntuu kauhean typerältä (varsinkin siinä vaiheessa kun koittaa vääntäytyä sinne väliin…), mutta ei se näköjään näytäkään 😀

    Mää oon treenannut jonkin aikaa kolmijakoisella, mutta nyt ostin Fitnetiltä bikinipaketin (ruokavalio+treeniohjelma) ja siinä on nelijakoinen ohjelma. Ihan jännää vaihtelua ja motivaatio on nyt aika korkealla, kun pitkästä aikaa tuntuu että tässähän voisi pian tulla jotain tuloksiakin (ja sopivasti kerkeää vielä kesälomaksi kuntoon!).

    Aina silloin tällöin tulee sellaisia identiteettikriisejä että miettii mitä järkeä missään salillakäynnissä tai missään muussakaan on, mutta pääsääntöisesti sinne salille kyllä oikeasti tekee mieli lähteä. Viime viikolla olin sairaana ja taisin vahingossa vähän joka päivä valittaa miehelle siitä kun ei pääse salille. Jotenkin kun se rytmi on päällä ja salikäynnit on säännöllisiä, niin siellä käy ihan automaattisesti. Mun äiti ihmetteli tässä joku aika sitten että miten mä jaksan aina lähteä salille, enkä ymmärtänyt kysymystä ollenkaan 😀 Mut kyllä mä muistan, kun viime kesällä/syksyllä mulla ei ollut salikorttia, niin niille hajanaisille käynneille oli ihan älyttömän hankala lähteä.

  3. Haha! Ei haittaa yhtään pidemmät kommentit! käyn yleensä salin jälkeen kotona suihkussa. Oon niin laiska raahaamaan kaikkia pesu tarvikkeita ym. mukana ja salilta kotiin on niin lyhyt matka, että ei ehdi hiet edes kuivua 😀

    Ihana mies sulla, mutta toki omakin aika on tärkeää 🙂 Me käydään melkein aina yhdessä salilla. Saadaan samalla viettää yhteistä aikaa ja toiselle löytyy aina varmistaja.

    Niin.. Välillä ihmettelen itsekin, että miten ehdin kaiken! Mutta aika rutiinilla mennään eli töiden jälkeen käydään koirien kanssa ulkona ja sen jälkeen salille. Sitten kotiin syömään ja illalla mahdollisesti blogin kirjoittelua.. Kyllä sitä aikaa vaan aina löytyy kun ajankäytön järkeistää!

    Tsemppiä treeneihin! Sun treenijako vaikuttaa toimivalta 🙂

  4. Samanlaisia fiiliksiä on itselläkin välillä, mutta esimerkiksi juuri uusi treeniohjelma nostaa kyllä motivaatiota 🙂 Kyllä tuloksia tulee ihan varmasti, kun vain syö tarpeeksi ja treenaa kovaa unohtamatta lepopäiviä. Eikö olekin ihan näppärä tapa tehdä lantionnosto? Sama se miltä näyttää 😉 Kovasti tsemppiä treeneihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta