Viikon 43 ja 44 treenikoosteet sekä uusi painoennätys

Toissa viikon treenikooste jäi jakamatta, joten nyt tulee kahden viikon edestä! Myös vaa’alla olen taas käynyt kerta viikkoon vaikka jossain vaiheessa sanoinkin, että jos sen vaa’an jättäisi vain pölyttymään ja menisi enemmän hyvän fiiliksen takia sinne salille. No fiiliksen takia sitä treenataankin, mutta on mulla käytökseeni perustelukin. PT nimittäin laati mulle uuden ruokavalion, jonka vaikutusta mitataan myös painon muuttumisella. Vaikka en ensisijaisesti treenaa sen painon takia, niin on näitäkin muutoksia ihan mielenkiintoista seurata (sen yhden kerran viikossa), kunhan sitä ei ala asiasta stressamaan!

Uusi painoennätys. Todellakin! En oo ikinä painanut yhtä paljoa kuin nyt eli maanantaina meni 61 kg rikki. Hui!  haha 😀 Vuosi sitten kävin InBody-mittauksessa ja tämän mittarin mukaan ihannepainoni olisi se 65 kg:a eli siihen on vielä hitusen matkaa. En tosin tiedä, mikä lukema nyt olisi se, jota oikeasti tavoittelen. Onko sillä edes merkitystä? Sillä, että voi hyvin ja jaksaa arjessa, taitaa olla eniten merkitystä 🙂 Omaan ulkonäkööni olen jo tyytyväinen, mutta toki hitusen saa vielä lihasta tarttua tähän varteen, koska ei siitä ainakaan haittaa ole!

Tehdäänpä sitten katsaus parin viikon treeneihin:
Viikon 43 treenikooste
Maanantai: Lepo
Tiistai: Agility
Keskiviikko: Hauis-, ojentaja- & olkapäätreeni salilla
Torstai: Lepo
Perjantai: Jalkatreeni PT:n kanssa salilla sekä vatsalihastreeni kotona
Lauantai: 6 km kävelylenkki Hangossa
Sunnuntai: Lepo
IMG-20151021-WA0005 copy
Viikon 44 treenikooste
Maanantai: Selkä-, rinta- & olkapäätreeni salilla
Tiistai: Agility
Keskiviikko: Vatsalihastreeni kotona
Torstai: Lepo (hieronta)
Perjantai: Hauis-, ojentaja- & olkapäätreeni kotona
Lauantai: Jalka- & vatsalihastreeni salilla
Sunnuntai: 4,5 km kävelylenkki haastavassa metsämaastossa
takareisikoukistus
Viikolla 43 en saanut tavoitettani kolmesta salitreenistä täyteen, mutta viikolla 44 tein treenisuunnitelmat jo heti viikon alusta, joten koko kroppa tuli treenattua. Vatsat jopa kahdesti! Viikon 43 perjantaina tehtiin PT:n kanssa jalkatreeni ja haettiin oikeaa hermotusta lihaksiin. Tämän treenin jälkeen en sitten kävellytkään kuin vasta seuraavana keskiviikkona :’)
Agilitytreeneissä alkaa huomata, että spurttikuntokin on kohentunut jo hieman enkä hengästy ihan heti ensimmäisen radan jälkeen 😉 Tässä olisi yksi kehityksen kohde vielä eli olisi hyvä, jos vaikka kerta kaksi viikossa kävisi tekemässä sellaisen intervallityyppisen lenkin. Juokseminen noinniinkuin yleensä on ehkä tylsintä mun mielestä, mutta tuo intervallitreeni voisi toimia!
Miten te yhdistätte lihaskuntoharjoittelun ja aerobisen liikunnan? Olisi mukava kuulla erilaisia treenitapoja!
<3:llä Jenna
P.S. Kohta kunnossa! on ehdolla Saleduck Health Blogger Awardseissa 8:n upean blogin joukossa. Jos haluat antaa äänesi blogilleni, ei sinun tarvitse kuin klikata ”Äänestä” täällä blogini alta! Kiitos ja kumarrus <3

jenna

2 vastausta artikkeliin “Viikon 43 ja 44 treenikoosteet sekä uusi painoennätys”

  1. Mä käyn 4 kertaa viikossa salilla ja treenaan 2-jakoisella ohjelmalla. Treenit menee näin, että ma, ti, to, pe salilla. Lisäksi pyöräilen keskiviikkona ja viikonloppuna lauantaina lepo tai jotain kevyttä kävelyä, sunnuntaina yleensä venyttelyä, keskivartaloa.. Yhtenä päivänä viikossa pyöräilen salille niin siinäkin tulee mukavasti lämpöä ennen treenejä. Mulla on aikaa treenata oikeastaan koska vaan ja kuinka kauan vaan, siksi yhdistellyt sali + pyöräily samaan. 🙂

    En ole blogiasi seurannut juurikaan aikasemmin niin kuinka usein pyrit treenaamaan salilla? Onko se tuo 3 kertaa? 🙂

  2. Kuulostaa hyvältä! Juu pyrin treenaamaan kolmesti viikossa salilla ja siihen päälle ehkäpä jotain kotitreeniä + lenkit koirien kanssa sekä agilitytreenit kerta viikkoon 🙂 Tervetuloa lukijaksi <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta