Vuoden ensimmäinen treeni: Yläkroppa

J:

Sunnuntaina oli aika palata takaisin treenien pariin. Alkuperäinen suunnitelma oli heti uuden vuoden jälkeen alkaa pumppailla, mutta kaaduin jäisellä laiturilla tyylikkäästi vuoden ensimmäisenä päivänä juuri ennen kuin oltiin lähdössä mökiltä kotiin. Tottakai vielä ”oikeaoppisesti niin”, että otin ranteilla vastaan. Selän & niskan sekä ranteiden kipuilun takia pidin viime viikon vielä ekstra lepoa. Eidelleen vasen ranne vielä vihoittelee, mutta tuki vaan ranteeseen ja vähän kokeilemaan miltä tuntuu 🙂

Treeni kulki todella hyvin. Tein tällä kertaa ihan tarkoituksella tietyn määrän toistoja, jos tuntui kevyeltä niin nostin painoja seuraavaan sarjaan. Olin melko yllättynyt, että esimerkiksi alataljassa nousi helposti 40 kg, olisi varmasti noussut se 45 kg:kin, lepo oli selvästi tehnyt tehtävänsä! Halusin tällä treenillä enemmänkin herätellä lihaksia, mutta toimii tämä treeni toki myös ihan normaalinakin treeninä! Ei vain niin orjallisesti noudata noita toistomääriä ja lisää vaikkapa yhden sarjan sekaan.

Yläkropan treeni

Lämmittely kepillä hartioiden pyörittelyä & pystypunnerrusta sekä pikkupainoilla pari pidempää sarjaa selälle

1. Pystypunnerrus tangolla 3×10

2. Alatalja 3×10

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Ylätalja 3×12

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Supersarjana 3×10-12

-ojentajapunnerrus ylätalja

-hauiskääntö alatalja

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Supersarjana 3×8-10:

-ranskalainen punnerrus niskan takaa kp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-vasarakääntö kp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Vipunostot: Vie kädet suoraan sivulle, siitä yläasennossa eteen ja takaisin sivulle, josta alas 3×8-10

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tälle viikolle on kertynyt pari pilatestuntia sekä venyttelyä. Innostuin jälleen kerran Yogaiasta, joka vie kyllä aivan mennessään! Nyt jalkatreenin pariin herättelemään jalkojen lomalla olleet lihakset 🙂

P.S. Toimii muuten hyvänä treeninä tuo tänään satanut 15 cm umpihankikin 😉 Siinä reipas puolen tunnin kävely niin jo tuntuu jaloissa!

jennaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta