Yläkropan kumpparijumppa ja arvonta!

Vastuskuminauha on aikas loistava treeniväline esim. kuntosalilla treenaamisen tueksi. Se on pieni ja kevyt, joten kumppari kulkee helposti vaikka lomalle mukana ja sillä voi tehdä treenin missä vain. Kumppari on myös oiva treeniväline kuntoutuksessa oleville, ja sillä on näppärä lämmitellä lihakset ennen kuntosalitreeniä. Mutta saa sillä aikaan ihan kunnon treeninkin, kun valitsee riittävän raskaan vastuksen 🙂 Sain Kuntokauppa.fi:ltä testiin 3 kahvallista ja 3 tavallista vastuskuminauhaa ja innostuin tekemään teille yläkropan treeniohjelman:
Yläkropan kumpparijumppa
1. Soutu
Ota kahvallinen vastuskuminauha (tavallinenkin käy, kun kiepautat päät käsien ympäri) ja istu lattialle jalat suorana eteenpäin. Laita kuminauha jalkojen taakse riittävän kireälle. Itse kiepautin pari kierrosta kumpparia jalkojen ympäri. Lähde vetämään kuminauhaa selällä taaksepäin, kunnes kämmenet ovat lähellä kehoa, kyynerpäät suorana taaksepäin. Ala-asennossa pieni venytys eteenpäin. Tarkoitus ei ole heijata yläkroppaa edes takas vaan tehdä liike kohtrolloidusti selällä.
3-4 x 10-12
SONY DSC SONY DSC
2. Kulmasoutu
Ota alla olevan kuvan mukainen asento. Toinen jalka tukee liikettä takana ja koukussa olevan jalan puoleinen käsi voi levätä reiden päällä. Lähde vetämään kyynerpäätä suoraan taaksepäin, kunnes olkavarsi on hieman selän linjan yli. Muista pitää pieni jännitys ala-asennossakin! Liike lähtee selästä lapojen välistä, ei käsivarresta 🙂
3-4 x 10-12
SONY DSC SONY DSC
3. Vipunosto
Seiso suorassa. Laita kumpparin toinen pää jalan alle ja ota toisesta päästä kiinni siten, että kumppari on suht tiukalla. Lähde viemään kuminauhaa suoraan ylöspäin aina vaakatasoon saakka. Laske hitaasti alas, toista. Hartiat pysyy alhaalla koko liikkeen ajan.
SONY DSCSONY DSC4. Hauiskääntö
Laita kumpparin keskikohta jalkojen alle, ota kiinni molemmista päistä. Lähde koukistamaan käsiä siten, että kyynerpäät pysyvät koko ajan kiinni kyljissä. Laske hitaasti alas, toista.
3-4 x 8-12
SONY DSC SONY DSC 5. Kick-back
Asetu jälleen hieman etunojaan, alla olevan kuvan mukaisesti.  Laita kumppari edessä olevan jalan alle ja ota etummaisen jalan puoleisella kädellä kumpparista kiinni. Ala-asennossa kumppari saa olla jo hieman tiukalla, mutta siten, että jaksat kuitenkin tehdä liikkeen puhtaasti. Lähde työntämään kättä taaksepäin vartalon suuntaisesti. Käsi pysyy lähellä vartaloa eikä lähde seilaamaan ylös alas. Ojentaja tekee työn ja olkavarsi pysyy paikoillaan koko ajan.
3-4 x 8-12SONY DSC SONY DSC
Sellainen treeni tällä kertaa 🙂
Sitten itse arvonnan pariin! Sain ilon ja kunnian arpoa teille yhden setin vastuskuminauhoja. 3 kahvallista ja 3 tavallista, 3:lla eri vastuksella: kevyt, keskiraskas & raskas.
Koska blogi on uusi täällä FitFashionin puolella, tehdään niin, että:
OSALLISTUT ARVONTAAN JÄTTÄMÄLLÄ JONKIN KYSYMYKSEN MULLE KOMMENTTIBOKSIIN!
Arvonta-aikaa on viikko eli 31.3.2015 asti! Laitathan osallistuessasi toimivan sähköpostiosoitteesi, jotta voittaja saadaan kiinni 🙂
Teen näistä kysymyksistä sitten erillisen vastauspostauksen, joten nyt on hyvä tilaisuus saada tietää musta/blogista/treenistäni tms. jotakin uutta 🙂
Hirmuisesti onnea arvontaan!

<3:llä Jenna
* Yhteistyössä Kuntokauppa.fi

jenna

72 vastausta artikkeliin “Yläkropan kumpparijumppa ja arvonta!”

  1. Hei,

    Onko tulossa kahvakuulaus ohjeita? Ja mistänäitä kahvallisia kumppareita voi hankkia?

    T. Marja
    marjajkivinen at gmail.com

  2. Olisipa näppärä tuommoinen kahvallinen kuminauha kotitreeneihin! 🙂 olisitko voinut tehdä joku kerta kotitreenin millä saisi nimenomaan muotoa pakaraan? 🙂

  3. Kumpi on mielestäsi parempi: kahvakuula vai "dumbbell" (=käsipaino) – ja miksi?

  4. kuinka usein treenaat ja kuinka kauan olet treenannut? 🙂 riittää varmaan että laittaa tuohon "sähköposti" kenttään osoitteen :)?

  5. Tuossa kuvauksessa lukee ettet ole personal trainer, mutta haluaisitko joskus tulevaisuudessa tehdä liikkumisesta ja hyvinvoinnista itsellesi ammatin? 🙂

  6. Osallistutko TIKIS -vatsalihashaasteeseen? Jos osallistut, mitä mieltä olet ollut treeneistä? 🙂

  7. Ehditkö harrastaa jotain muuta treenaamisen lisäksi vapaa-ajalla? Kuinka paljon treenaat?

  8. Moni on jo kysellyt treeniasioista, joten minäpä kysyisin, mitkä ovat kolme tärkeintä ravitsemusta koskevaa periaatettasi?

  9. Mitä kehonosaa tykkäät eniten treenata ja mistä kehonosastasi pidät eniten?

  10. Kuminauhasetti olisi kyllä kiva kotitreeneihin. Kysymykseni koskee kehonhultoa: Miten huollat kehoasi? Eli käytkö hierojalla ja kuinka usein? Venyttely/jooga?

  11. Hei, osaisitko suositella ravintoarvoltaan hyviä protskupatukoita, ym. pikasia välipaloja? 🙂

  12. Minkälaista kotitreeniä suosittelisit yläasteikäiselle tytölle, jolla on viitenä päivänä viikossa voimisteluharkat? Noi kumpparit olis kyl käteviä tälläselle voimistelijalle:)

  13. Voisitko kertoa liikuntahistoriastasi? Oletko nuorempana harrastanut jotain lajia ja vaikkapa kilpaillut, vai onko liikunnan ilo löytynyt vasta myöhemmin?

  14. Kysymykseni liittyy urheiluliikkeestä hankkimaani hierontarullaan (Tube Roller), onko sinulla kokemuksia tästä ja voisitko kenties antaa hyviä vinkkejä sen käytöstä?

  15. Oletko kokeillut maidotonta tai gluteenitonta ruokavaliota? Mitä mieltä olet niistä?

  16. Moikka,
    Mitkä ovat sun tavoitteet treenaamisessa? Tähtäätkö hyvään mieleen ja kuntoon vaiko onko sussa jonkinlaisen kisailijan vikaa?

  17. Heippa!
    Voisitko tehdä postauksen koiristasi? Tuleeko niiden kanssa lenkkeiltyä paljon? 🙂

  18. Mitä lajia/lajeja haluaisit kokeilla? Vaikuttavatko koirakaverit liikkumiseesi (joku yleinen koirapostaus ois kiva!)? Millä motivoida itseään huonona päivänä?

  19. Moi Jenna 🙂 Jos joutuisit valitsemaan vain yhden liikuntamuodon loppuelämäksesi, mikä se olisi?

  20. Heippa! Oletko koskaan noudattanut mitään tarkkaa dieettiä vai pyritkö vain syömään terveellisesti?

  21. Olisi kiva tietää, miten tsemppasit itseäsi, kun vammat rajoittivat liikkumistasi? Itselleni juokseminen on se rakkain liikuntamuoto ja loukatessani jalkani 3 kk:ksi, oli vaikea aina välillä pysyä positiivisena. Nyt onneksi jalka on jo kunnossa 🙂

  22. Millä vastuksella teit tuon treenikuvauksen? Eli siis mikä väri on kevyt, keskiraskas ja raskas? Mietin, että tuntuuko esim. kevyt missään? Toki otan kumpparit kiitollisena vastaan jos satun voittamaan =)

  23. Olisi kiva tietää, millaisia ohjeita antaisit henkilölle, joka haluaisi aloittaa liikkumisen tauon jälkeen?

  24. Millaisina hetkinä on vaikein motivoida itseäsi? Miten voitat tällaiset epämotivaatiot? 🙂

  25. Mitä mieltä olet erilaista "muoti" dieteistä? Kokeiletko niitä itsekin vai Syötkö suhteellisen samalla tavalla aina?

  26. Suositko vähähiilihydraattista ruokavaliota, vai syötkö hiilareita surutta? Oletko huomannut eroa kropassa, jos hiilareita tulee erityisen vähän/paljon?

  27. Hei! Kuinka kauan olet harrastanut liikuntaa ja etenkin salitreeniä aktiivisesti?

  28. Heii. Sullon kivan olonen blogi! Mutta kysymystä sen verran, että arvotko sä jotenkin voittajan vai miten?:D Mistä sait idean järjestää tämmöisen arvonnan?:)

  29. Harrastatko säännöllisesti muuta kuin saleilua? Miten olet innostunut liikunnasta ja kuinka motivaatio pysyy yllä? Ps. Huippu arvonta ☺️

  30. Miten treenaat kevyempinä päivinä? Ja onko sulla jotain hyviä palautumis-vinkkejä? 🙂

  31. Hei, oletko käyttänyt kompressiovaatteita ja mitä mieltä olet niistä? 🙂

  32. Moikka! Kiitos 🙂 Numeroin kommentit (eka = nro 1 jne.) ja sitten arvon numeroiden kesken voittajan. Helpointa näin!

  33. hyviä ohjeita, kiitti näistä! onko jotain suosikki sivustoa mistä hankit hyviä treenausvinkkejä?

  34. mikä saa sut motivoitumaan silloin, kun mikään ei tunnu onnistuvan ja tekisi mieli vaan jäädä sohvalle löhöämään ja syömään suklaata?
    Onko sulla koskaan ollut penikkakipuja? Miten sä olet ennaltaehkäissyt tai hoitanut niitä?

    [email protected]

  35. Hei!

    Minua kiinnostaisi tietää, että kummat noista vastuskuminauhoista olisi paremmat ja käytännölisemmät: kahvalla vai ilman kahvaa? kumpia sinä suosittelisit?

  36. Hmmm.. Molemmat ovat näppäriä! Käsi- & selkätreenissä ainakin nuo kahvalliset ovat paremmat, koska kahvoista on parempi pitää kiinni kuin pelkästä kuminauhasta. Jalkoja olen myös hieman treenannut kumppareiden kanssa, jolloin ilman kahvoja olevat ovat helppo sitoa jalkojen ympärille, kun tekee vaikkapa kyykkyä, reiden loitonnusta tai pakarapotkua. Eli en nyt suoraan osaa sanoa kumpia suosittelisin, riippuu siitä mihin tarkoitukseen kuminauhoja ajattelit! 🙂 Kysy toki lisää, jos jäi jokin vielä askarruttamaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta